به گزارش کلهرنیوز از اسلام آباد خبر ،  با حضور دکتر فلاحت پیشه نماینده شهرستان، فرماندار و معاونین عمرانی و سیاسی فرمانداری و جمعی از مدیران استان کرمانشاه مشکلات و راهکارهای برون رفت از مشکلات منطقه ویژه اقتصادی  زاگرس اسلام آباد غرب  مورد بررسی  قرار گرفت.

در این جلسه که در محل دفتر منطقه ویژه اقتصادی در اسلام آبادغرب برگزار شد، افشین کریمی فرماندار شهرستان ضمن خیر مقدم به مدعوین و تبریک اعیاد شعبانیه، گزارشی از روند کار را ارائه نمود.

در ادامه مهندس فرهاد تاب زر مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب با  بیان گزارشی از اقدامات انجام شده، به برخی مشکلات پیش رو نظیر؛استقرار دائمی کارکنان گمرگ، ایجاد زیر ساخت ها و احداث پتروشیمی اشاره کرد.

وی افزود: مردم اسلام آبادغرب با وجود اینکه لایق ترین مردمان هستند اما جزو مظلوم ترین مردمان هستند که از لحاظ رشد اقتصادی در دوران جنگ و پس از آن مورد جفا قرار گرفته اند و امکاناتی که شایسته ایشان باشد متاسفانه هنوز فراهم نشده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب بیان داشت: این منطقه ویژه بعنوان مهمترین شاخص توسعه اسلام آبادغرب در نظر گرفته شده اما از مهمترین چالش های اقتصادی نیز ضعف زیر ساخت های منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب نیز دیده شده که به بحث عدم سرمایه گذاری مناسب منجر گردیده است و  تسریع  در ایجاد زیر ساخت ها که از تعهدات دولت می باشد می تواند  در روند  رو به رشد منطقه تاثیر گذار باشد.

وی افزود: از سال ۸۶ تاکنون چشم امید مردم اسلام آبادغرب به منطقه ویژه است و از آن سال تاکنون اتفاق خاصی در بحث سرمایه گذاری در منطقه ویژه اتفاق نیفتاده و شاید تک تک ماها به نوعی در این امر مقصر باشیم که متاسفانه فرصت سوزی هایی داشتیم.

مهندس تاب زر خاطر نشان ساخت: به لطف خدا و با پیگیری های فرماندار و نماینده شهرستان موقعیت پتروشیمی چهارم در اراضی منطقه ویژه تثبیت شد و این در حالی بود که بحث خروج پتروشیمی از این منطقه مطرح بود.

وی افزود: افتتاح مینی پالایشگاه کیمیا صنعت نیز از موفقیت های منطقه ویژه اقتصادی است که باعث جلب توجه مردم به سمت منطقه ویژه اسلام آبادغرب شد و در هفته دولت سال قبل افتتاح و استقرار گمرک را داشتیم، اما با وجود چندین ماه هنوز بهره برداری لازم را از گمرک نداشته ایم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی زاگرس با بیان اینکه؛ باید به اسلام آبادغرب بعنوان بیکارترین شهر استان و کشور بصورت ویژه نگاه کرد، عنوان کرد: در حال حاضر ۱۱ سرمایه گذار واردات آماده فعالیت هستند که با استقرار دائمی کارکنان گمرک و ترخیص خودرو بصورت انحصاری از گمرک اسلام آبادغرب  و ارائه خدمات و مشاوره به سرمایه گذاران می توانند به اقتصاد این منطقه کمک نمایند.

در ادامه مهندس جلوند مدیرعامل پتروشیمی اسلام آبادغرب و مهندس نامداری مدیرعامل مینی پالایشگاه کیمیا صنعت منطقه ویژه به بیان برخی از مشکلات طرح ها،  ضعف زیرساخت ها و پروژه های خود پرداختند.

به گزارش خبرنگار اسلام آباد خبر،  دکتر فلاحت پیشه بخشی از مشکلات بیان شده را در این جلسه را پیگیری و مورد بحث قرار داد و مقرر گردید ظرف یک ماه دیگر مشکلات پیش رو جهت پیگیری لازم در مجلس و دولت به  نماینده شهرستان ارجاع گردد.

گفتنی ست؛ در این جلسه  حیدری مدیرکل گمرک، مهندس همه خانی معاون برنامه ریزی آب و فاضلاب استان، رستمی سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت استان و دکتر زنگنه از استانداری کرمانشاه به همراه مدیران تابعه در شهرستان اسلام آبادغرب به بررسی مشکلات مطرح شده پرداختند و در خصوص رفع مشکلات واحدهای سرمایه گذار منطقه ویژه اقتصادی قول مساعد دادند.

از مهمترین مسائل مطرح شده در این جلسه احداث کارخانه قند جدید اسلام آبادغرب با اشتغالزایی بیش از ۷۰۰ نفر با حضور مهندس ارزانی سرمایه گذار این پروژه بود.

شایان ذکر است؛ دکتر فلاحت پیشه نماینده شهرستان و دکتر کریمی فرماندار شهرستان به استفاده از کارگر و نیروی کار بومی این منطقه در تمام طرح ها و پروژه های این منطقه تاکید نمودند.

تصاویر تکمیلی:

این خبر را به اشتراک بگذارید :