به گزارش کلهرنیوز ، مهندس کیومرث چراغی جزء سه ورزشکار ملی پوش کشور بوده که تا قبل از نایل شدن به درجه جانبازی و آزادگی در سالهای ۶۱ تا ۶۵ چهارده بار در مقاطع مختلف قهرمان ایران شده است.

ایشان دو بار پیراهن تیم ملی را بخاطر حضور در جبهه های حق علیه باطل و شرکت در عملیات داوطلبانه به نفر بعد از خودش سپرد.

مهندس چراغی با توجه به اینکه دانشجوی شاخصی بود اما حضور در جبهه ها را رکن اساسی و تکلیف دانست. و با توجه به سه بارمجروحیت هرگز از خط مقدم جبهه ها غافل نشد.

و با توجه به تحصیل و ورزش حدود ۷۰۰ روز عملیات برون مرزی دارند و نهایتا هم سال ۶۵ با مجروحیت اسیر شد.

وی با توجه به تحصیلات و تجربیات علمی و آکادمیکی بیش از ۲۵ سال که در سطوح بالای ورزشی مثل عضویت در کمیته پاراالمپیک جمهوری اسلامی ایران ، مربی تیم ملی ، مربیگری درجه یک بین المللی خدمات شایانی به ورزش کشور و جوانان این استان داشته اند .

جانبازقهرمان چراغی طی این ۶ سال اخیر که بصورت کاملا علمی به ورزش کوهنوردی پرداخته ، طبق اسناد ومدارک موجود بیش از ۴۱ بار قله دماوند و بیش از ۲۵۰بار سایر قلل مرتفع ایران و حتی کشورهای خارجی ازجمله کلیمانجارو ، آرارات ، البروس و….را با تنی رنجور از جراحات جنگی صعود کرده اند  که تمام این صعودها را به عنوان یک شهروند کرمانشاهی با یاد و نام شهدای گرانقدر و یادمانهای دفاع مقدس انجام داده اند.

جانبازو آزاده کیومرث چراغی باقی مانده سطح سلامتی خود را وقف زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا کرده و با اهتزاز نام و خاطرات شهدا بر بلندای قلل ایران ، با این عمل نمادین تکلیف را برخود تمام نموده است.

این قهرمان سربلند کرمانشاهی جان خود را در راه آرمانهای این مرز و بوم هدیه کرده و امروز هم با جسمی که آثار جنگ در آن هویدا هست باز هم به جوانان این کشور در حال خدمت رسانی است .

امیداست که مسوولین محترم قدر این قهرمان عرصه ایثار و ورزش و سایر عزیزان  پرافتخار را دانسته و با  یک خسته نباشید مرهمی بر دل همچون گوهر این عزیز باشند. چرا که این عزیزان تکلیف خود را انجام داده  ، اما مسوولین محترم شما برای این عزیزان چکارکرده اید؟؟؟

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :