به گزارش کلهرنیوز ، دکتر بهنام رضا مخصوصی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه همه این افراد برای مداوا در بیمارستان امام خمینی (ره) بستری هستند، افزود: از این تعداد سه نفر به دلیل از کارافتادگی کبد به شیراز اعزام شدند.
به گفته او، همچنین اکنون ۹ نفر در بخش داخلی، سه نفر در بخش اورژانس و ۲ نفر نیز در بخش آی سی یوی بیمارستان بستری هستند.
به گفته او، به دنبال مصرف قارچ سمی، ایست قلبی باعث فوت یک تن از این افراد شده است.
وی عمده افراد بستری شده براثر مسمومیت قارچی در این بیمارستان را از اهالی بیستون، ماهیدشت، کوزران، نورآباد و شهرک امام (ره) کرمانشاه ذکر کرد.
مدیرعامل مرکز آموزشی و درمانی امام خمینی (ره) کرمانشاه در ادامه عوارض مصرف قارچ سمی را مشکلات شدید گوارشی، درد شکم، تهوع و استفراغ، ضعف و بی حالی، کاهش سطح هوشیاری و تشنج و ایست قلبی ذکر کرد.
مخصوصی ادامه داد: قارچ های سمی تاثیر مستقیم بر روی کبد داشته و اغلب منجر به از کارافتادگی آن می شود و شدیدترین نوع مسمومیت است.
او به شهروندان توصیه کرد از مصرف قارچ های کوهی خودداری نمایند و حتما از قارچ های بسته بندی شده دارای تاریخ انقضا استفاده کنند.
روابط عمومی مرکز فوریت های پزشکی استان کرمانشاه نیز ۱۴ اردیبهشت امسال از مسمومیت ۶ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در روستای ‘زندهر’ از توابع بخش کوزران شهرستان کرمانشاه خبر داد.
امسال به دلیل بارندگی های مستمر بخصوص در اردیبهشت ماه و وقوع رعد و برق های متعدد، رویش قارچ های کوهی به نسبت سال های گذشته در استان کرمانشاه افزایش داشته است.
هر سال با وجود هشدارهای کارشناسان بهداشت و درمان عده ای از مردم استان کرمانشاه بخصوص روستاییان به علت مصرف قارچ کوهی، مسموم و راهی بیمارستان می شوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :