به گزارش کلهرنیوز ، حجت الاسلام محمد طه مهری امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه امروز با اشاره به دیدار جمعى از دانشجویان فعال در عرصه‌هاى علمى، سیاسى و اجتماعى و نمایندگان تشكل‌هاى دانشجویى  در دوازدهمین روز از ماه مبارك رمضان که  میهمان رهبر معظم انقلاب بودند، اظهار داشت: این دیدار که بیش از سه ساعت به طول انجامید، سرشار از انرژی، نشاط، مطالبه گری، نقد و صراحت لهجه دانشجویان جوان بود.

وی با  اشاره ای به چند نکته از محورهاى كلیدى بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى  که پس از سخنان نمایندگان دانشجویی، به ایراد سخن پرداختند، گفت: ما امروز در جامعه‌مان نیاز داریم به این‌كه آرمان‌ها را مدام تكرار كنیم، مدام بگوییم، مدام روى آن كار كنیم، مدام مطالبه كنیم. این مطالبه‌گرى خیلى چیز خوبى است. مطالبه‌گریِ آرمان‌ها از آن چیزهایى است كه از آن نباید دست برداشت. اگر چنان‌چه این حجم عظیم و وسیع تهاجم به افكار عمومى از سوى ضدّ انقلاب با این مطالبه‌گرى‌ها مواجه نشود، قطعاً ویرانگرى خواهد كرد.

امام جمعه شهرستان با اشاره به فرمایشات رهبری عنوان کرد:  یادآورى آرمان‌ها، مطرح كردن آرمان‌ها، خواستن آرمان‌ها، طلبكارى نسبت به تحقّق این آرمان‌ها یك سدّى است در مقابل تخریب افكار عمومى و فضاهاى نخبگانى -كه متأسّفانه روى فضاهاى نخبگانى هم دارند كار مى‌كنند- و فضاهاى مدیریّتى؛ كه در مواردى هم متأسّفانه‌بى‌تأثیر نبوده. اینجا یك لشكرى از جوان‌هاى مؤمن و انقلابى لازم است كه وارد میدان بشوند، مطالبه كنند آرمان‌ها را و خودشان كمك كنند به تحقّق این آرمان‌ها. مانند:     [مقابله‌] با اشرافیگرى‌–  نفى وابستگیِ فكرى‌– خرید و حمایت از كالاى ایرانى‌  مطالبه‌ى سبك زندگى اسلامى ایرانى،–  مطالبه‌ى فرهنگ دینى-  مقابله با لاابالى گرى و بى‌تفاوتى و بى‌حالى،مقابله‌ى با دین‌ستیزى؛  موانع درونى پیشرفت:درست نفهمیدن مسأله است؛ عدم فهم درست مسائل كشور و مسأله‌ى كشور، مسأله‌ى انقلاب؛ درست نشناختن محیط؛ این هم یكى از موانع كار است. بعضى‌ها هستند محیط را درست نمى‌شناسند؛ وقتى ما محیط را نشناختیم، احتمال خطا و اشتباه برایمان زیاد است؛ وقتى كه جنگاور و رزم‌آور ندانست كجا قرار دارد، دشمن كجا است، دوست كجا است، ممكن است سر اسلحه‌اش را به طرف دوست بگیرد، به خیال این‌كه دارد به دشمن شلّیك مى‌كند؛ محیط را باید شناخت، جبهه‌بندى‌ها را باید دید، باید شناخت.

وی خاطرنشان کرد: موانع بیرونى پیشرفت:تزریق نومیدى، القاى ناتوانى و مانند این‌ها: «نمى شود، فایده ندارد، نمى‌توانید» الان مرتّباً دارد پمپاژ مى‌شود، به‌طور دائم دارد تزریق مى‌شود؛ هم احساس ناامیدى، هم احساس ناتوانى.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به تبیین‌هاى دروغ و خلاف واقع و تحریف حقایق تاریخى، گفت: «چند سال است یك حركت موذیانه‌اى شروع شده در تطهیر رژیم طاغوت، رژیم پهلوى. حالا اى كاش یك چیزى بود كه قابل تطهیر بود، قابل تطهیر هم نیست! همان‌هایى هم كه چیز مى‌نویسند راجع به شخصیّت‌هاى آن‌ها، با این‌كه خب خیلى سعى مى‌كنند اطرافش را جمع بكنند، درعین‌حال ناچار به یك چیزهایى اعتراف مى‌كنند. یك رژیمى كه هم فاسد بود، هم ضعیف بود، هم وابسته بود، هم منحرف بود، هم بشدّت غیر مردمى بود، هم بشدّت افرادش و اشخاصش سودطلبِ شخصى بودند، قابل دفاع است؟ هویدا قابل دفاع است؟ محمّدرضا قابل دفاع است؟ براى این‌كه بگویند خب، شما آن دوره را كه ندیده‌اید؛ یك حركتى در این زمینه دارد انجام مى‌گیرد و هدفش این است كه یك جوانِ امروز بگوید «عجب! این‌ها آدم‌هاى بدى نبودند، اوضاع بدى نبود؛ پس چرا انقلاب كردید؟»؛ اصلاً همه برمیگردد به مسأله‌ى زیر سؤال بردن انقلاب؛ این‌ها از خارج دارد انجام مى‌گیرد.

وی بیان داشت:  نظام در یك كارزار عظیمى قرار دارد. این‌كه گفتم جاى خودمان را بدانیم، مسأله را بشناسیم، اصل مسأله این است: شما در وسط میدان كارزارید، یك كارزار همه‌جانبه‌ى عظیم؛ این كارزار را باید احساس كنید، طرف مقابل را باید بشناسید و این‌جور، تكلیف همه‌ى ما معیّن مى‌شود.

حجت الاسلام مهری با اشاره به مناسبت های پیش رو؛ دوشنبه۱۴ خرداد  سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره) (۱۳۶۸ هـ ش)  و  انتخاب حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای به رهبری (۱۳۶۸ هـ ش)، اظهار کرد: یكى از هنرهاى امام، دشمن‌شناسى اوست، چه دشمن درونى كه از آن به‌عنوان «نفس اماره» یاد مى‌كنیم و ایشان در كتاب «اربعین» به تشریح آن پرداخت و راه‌هاى مقابله با آن‌را بازگو كرد و چه دشمن بیرونى كه از آن به‌عنوان استكبار جهانى و طاغوت و نظام سلطه یاد كرده‌اند. هنر امام فرا رفتن از سیطره و هژمونى غرب بود، به تعبیر «سامى زبیده» از اندیشمندان بزرگ مصر، «امام چنان سخن مى‌گفت كه گویى غرب وجود ندارد.»

وی تصریح کرد: امام یك استثناء در نظریه و عمل بود و رمز مانایى و پویایى انقلاب امام را باید در ماهیت اندیشه‌هاى جاوید حضرت امام(ره) جستجو كرد، اندیشه‌هایى كه امروزه به‌عنوان یك مكتب جدید قد علم كرده و تعریف جدیدى ازقدرت را در جهان امروز به نمایش گذارده است.

امام جمعه اسلام آبادغرب  ابراز داشت: سیره امام(ره) نشان مى‌دهد كه او روحى ذلت ناپذیر و ستم ستیز داشت و نهیبش صاعقه‌اى بود كه لرزه براندام استكبار و نوكران آن مى‌انداخت. امام(ره) آمریكا را «شیطان بزرگ» و «ام الفساد قرن» نامید. او با افشاى ماهیت درنده خویى آمریكا و غده چركینى به نام اسرائیل، بمب بیدارى اسلامى را درمنطقه منفجر كرد و امروز پس از گذشت ۳۹سال از پیروزى انقلاب اسلامى، ایران اسلامى به مركز فرماندهى بیدارى و مقابله ملت‌ها با استكبار تبدیل شده است.

وی یادآور شد: امام(ره) روح خدا دركالبد زمان بود. او انقلابیگرى و تكلیف محورى را در گفتار و رفتار به ما آموخت تا آموزه‌هاى عاشورایى نهضت اباعبد الله(ع)، رمز جاودانگى انقلاب اسلامى گردد. آرى، امام یك حقیقت همیشه زنده تاریخ است كه به ما چگونه ایستادن را آموخت.اگر زمانى افلاطون درتب وتاب حاكمانى صالح و مقتدر مى‌سوخت و مى‌گفت: «با قانون و اجبار و نظارت نمى‌توان به حكومت ایده آل براى اداره آتن دست یافت، بلكه حاكمان خود باید از فضیلت، بهره‌اى داشته باشند تا بتوانند پاسدار فضایل و كرامت‌هاى انسانى باشند.» امام این آرزوى چند هزار ساله را تحقق بخشید والگویى جاوید از چگونه زیستن و چگونه بر دل‌ها حكومت راندن را به رخ تمام مدعیان و حاكمان جهان امروز كشاند. امام(ره) درعصر ظلمت‌ها و كوران بحران‌هاى غرب و جهان امروز قیام كرد تا ظهور یك منجى را بشارت دهد.

حجت الاسلام مهری خاطرنشان کرد: پس از ارتحال حضرت امام و انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی ، شاهد ادامه مشی و سیره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در مدیریت نظام اسلامی بودیم. دوستداران، شیفتگان و یاران وفادار حضرت امام خمینى(ره) و حضرت آیت‌الله خامنه‌اى(حفظه الله تعالى) مى‌دانند كه این دو گوهر ناب، یك حقیقت با دو تجلى هستند كه وظیفه همه ما، درك و معرفى شایسته و بایسته این حقیقت ماندگار و الهى به جامعه اسلامى و بشریت تشنه امروز و فردا است.

وی با اشاره به مناسبت سه‌شنبه۱۵ خرداد مصادف با  شب قدر، گفت: قیام خونین ۱۵ خرداد (۱۳۴۲ هـ ش) از مهم‌ترین حركت‌هاى اعتراض‌آمیز و مبارزاتى ملت ایران به رهبرى وحدت‌بخش و روشنگرانه رهبر و مرجعى دینى یعنى حضرت امام خمینى(ره) است كه به‌لحاظ تأثیر و تحول عظیمى كه از خود در مسیر مبارزه بر جاى گذاشت حقیقتاً باید آن‌را «نقطه‌ى عطفى» در تاریخ مبارزه‌هاى ملت مسلمان ایران و زمینه‌ساز پیروزى و تحقق انقلاب اسلامى در سال ۵۷ دانست.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب اظهار کرد: علاوه بر این، این حادثه تلخ و غم‌انگیز كه منجر به شهادت رسیدن قریب به پانزده هزار نفر از ملت مظلوم و مبارزه ایران شد، سندى تاریخى بر ماهیت ظالمانه و استكبارى حكومت پهلوى و دلیلى بر مجاهدت و مبارزه این مردم علیه ظلم و ستم زورگویان زمان و الگویى براى قیام و ایستادگى و حق‌طلبى است. به‌همین‌دلیل بازخوانى زوایاى مختلف این قیام و دلایل شكل‌گیرى و پیامدها و دستاوردهاى آن، براى تمامى اعصار و تمامى افراد درس‌آموز و عبرت‌انگیز خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: هم‌چنین حضرت امام در تاریخ ۱/۶/۴۹ مى‌فرمایند: «۱۵ خرداد از خاطره‌ها محو نخواهد شد و باید در سالروز آن، هرچه بیشتر آن‌را زنده نگه داشت. ۱۵ خرداد – كه مصادف با ۱۲ محرم بود – سند زنده مخالفت شجاعانه‌ى ملت ایران در مقابل استبداد و عمّال اجانب و در قبال استعمار چپ و راست بود و از شعله‌هاى فروزان نهضت سید مظلومان در مقابل دستگاه استبداد بنى‌امیه علیهم‌اللعنة بود…»

امام جمعه شهرستان گفت:  با توجه به  دستاوردها و نتایج ارزش‌آفرین قیام ۱۵ خرداد لازم است كه به توصیه و فرموده آن رهبر فرزانه عمل نموده و آن‌را گرامى و زنده نگه‌داریم تا نسل‌هاى بعد ازاین‌گونه وقایع درس آموخته و آن‌را فراموش نكنند و اهداف متعالى و زحمات مجاهدانه گذشتگان خود را قدر بدانند و پاسدارى كنند. به‌ویژه در این زمان كه دشمن سعى دارد مثل گذشته مسیر انقلاب را با تحمیل فشار و تحریم منحرف نموده و یاس و ناامیدى را در مردم افزایش دهد.

وی با اشاره به شب های مبارک قدر در ماه مبارک رمضان بیان داشت: از مهم‌ترین شب‌هاى سال كه به احتمال زیاد در ماه رمضان و در لیالى معروف به قدر واقع شده است، «شب قدر» است؛ شبى كه قرآن در آن شب نازل شده و از جهت فضیلت و منزلت برتر از هزار ماه است. شبى كه مومنان با اعمال و ادعیه و عبادات و شب زنده دارى باید آن‌را قدر بدانند و به تامل و تفكر در اعمال خود پرداخته و با توبه و تضرع به درگاه الهى، مشمول عفو و رحمت واسعه خداوند در این زمان خاص شوند. با شناخت فضیلت این شب و توجه و برنامه‌ریزى براى استفاده هرچه بیشتر از آن، امید است كه به قدر وسع خویش آن‌را درك كنیم و بهره مند شویم./اسلام آباد خبر

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :