به گزارش کلهرنیوز ، پرویز ایده پور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: از مهر ماه سال گذشته فعالیت کوله بری در مرز شوشمی شهرستان پاوه با اقلیم کردستان عراق متوقف شد و با توجه به هماهنگی های انجام شده در هیات دولت فعالیت کوله بری در این مرز تا اواخر هفته بار دیگر از سرگرفته خواهد شد.
وی توضیح داد: براساس تصمیم دولت، تصمیم گیری در خصوص کوله بری از مرداد ماه سال ۹۶ به کمیسیون اقتصادی هیات دولت واگذار و گمرک نیز مسئول رسیدگی به آن شد.
فرماندار پاوه با بیان اینکه ساز و کار کوله بری تغییر کرده است، گفت: براساس تصمیم هیات دولت از این پس فعالیت کوله بری زیرنظر گمرک انجام می شود و مرزنشینان نیز با استفاده از کارت های کوله بری می توانند به فعالیت های تجاری خود ادامه دهند.
ایده پوراضافه کرد: نخستین محموله کوله بری از مهر ماه ۹۶ تاکنون، از طریق مرز شوشمی وارد کشور شده و اکنون به منظور طی کردن روند ترخیص در انبار گمرک است و تا پایان هفته به عنوان نخستین محموله کوله بری وارد کشور خواهد شد.
وی افزود: پس از ترخیص این محموله روند کوله بری در مرز شوشمی شهرستان پاوه با ساز و کار جدید از سر گرفته خواهد شد.
فرمانده پاوه با بیان اینکه فعالیت تجاری در مرز شوشمی جریان دارد، گفت: اکنون صادرات کالا از مرز شوشمی به کشور عراق انجام می شود.
استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با ۲ بخش کُرد و عرب نشین عراق و داشتن ۶ مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به این کشور را به خود اختصاص می دهد.

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :