به گزارش کلهرنیوز ، آیت‌الله محمود محمدی‌عراقی در آستانه سالروز رحلت بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، با تسلیت سالروز رحلت امام خمینی(ره) به همه آزادی‌خواهان، نقش رسانه‌ها را در مانایی اندیشه‌های بلند بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران در طول چهار دهه گذشته اثرگذار ارزیابی کرد و افزود: ایسنا در طول سالهای گذشته در تبیین اندیشه‌های امام(ره) نقش موثری داشته است.

محمدی‌عراقی با بیان اینکه انتقال اندیشه های امام خمینی(ره) به نسل های سوم و چهارم و جهانیان نیاز به پیام‌رسان‌های قوی دارد، اضافه کرد: بزرگترین وظیفه‌ای که امروز بر عهده همه به ویژه رسانه‌ها است این است که از مناسبت‌هایی مثل سالروز رحلت بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران برای معرفی و شناساندن تفکرات آزادی‌بخش امام خمینی(ره) به جهانیان استفاده کنیم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: اندیشه‌های امام خمینی(ره) در همه زمان‌ها برای ملت به عنوان یک دکترین و راهنما بوده و هست و گواه این مدعا اینکه امروز هم مانند نیم قرن گذشته و بلکه بیشتر از آن به این راهنما نیاز داریم. خصوصا در شرایط کنونی که مردم شاهد هستند که با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نه تنها از دشمنی‌های استکبار کاسته نشده بلکه هر روز شاهد مقابله جدی تر آنها با انقلاب هستیم.

محمدی‌عراقی اضافه کرد: دشمنان در طول چهار دهه گذشته از فشارهای نظامی، سیاسی، امنیتی، فرهنگی و حتی بکارگیری توان گروهک‌های تروریستی برای به زانو در آوردن انقلاب استفاده کرده‌اند، اما نه تنها موفق نشده بلکه هر روز شاهد فتح سرزمین‌های جدیدی به شکل معنوی از سوی انقلاب اسلامی در دنیا هستیم و این نشان از زنده بودن اندیشه های امام خمینی(ره) حتی پس از رحلت ایشان دارد.

 وی تاکید کرد: استکبار جهانی از روح امام خمینی(ره) نیز در هراس است، کما اینکه امروز هم از انتشار اندیشه های ایشان در رسانه‌های دنیا جلوگیری می‌کنند.

محمدی‌عراقی ادامه داد: از نشانه‌های دشمنی‌های استکبار جهانی با اندیشه‌های امام خمینی(ره) بعد از رحلت ایشان اینکه همچنان اندیشه‎‌های امام (ره) را در رسانه‌های جهانی سانسور می‌کنند و نمی‌گذارند چهره آزادی‌بخش این اندیشه‌ها به نسل جوان و جهانیان معرفی شوند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در ادامه در پاسخ به این پرسش که حفظ حرمت بیت امام خمینی(ره) بر عهده چه کسانی است و این ضرورت به چه میزان احساس می‌شود، گفت:  این خواسته یک خواسته به حق و عمومی است که دو رکن مهم دارد که یکی از آن ما مردم و رسانه های گروهی بوده و رکن دیگر آن خود بیت امام خمینی(ره) هستند که نقش مهمی را در ادامه راه امام و زنده نگهداشتن اندیشه‌های ایشان بر عهده دارند.

محمدی‌عراقی ادامه داد: اگر مردم احساس کنند یادگاران امام خمینی(ره) پای اندیشه‌ها و آرمان‌های امام خمینی(ره) به ویژه ابعاد ضد استکباری و آزادی‌بخش آن اندیشه‌ها و دفاع ایشان از مظلومین ایستاده‌اند، بر حفظ این حرمت اهتمام بیشتری به خرج خواهند داد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری سپس اشاره ای هم به مشکلات امروز کشور در ابعاد داخلی داشت و اذعان کرد: مردم با مشکلات اقتصادی مواجه هستند و  باید راه و روش امام خمینی(ره) در حل مشکلات برای حل مشکلات اقتصادی سرلوحه برنامه های مسئولین قرار بگیرد.

محمدی‌عراقی تاکید کرد: امروز جوانان مشکل تشکیل خانواده، معیشت و اشتغال دارند و مسئولین همانگونه که امام خمینی(ره) به توان مردم ایمان داشت، باید به توان مردم بها داده  و راه را برای حل مشکلات آنان هموار کنند.

منبع: ايسنا

این خبر را به اشتراک بگذارید :