به گزارش کلهرنیوز ، هوشنگ بازوند روز یکشنبه در نشست بررسی طرح توجیهی بندر خشک کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: کرمانشاه از یک موقعیت ممتاز مبادلاتی در غرب کشور برخوردار است و این ویژگی ها بستر مناسبی برای ایجاد یک بندر خشک در استان را فراهم کرده است.
وی با اعلام اینکه وزارت راه و شهرسازی پس از بررسی های اولیه با ایجاد بندر خشک در کرمانشاه موافقت کرده است، گفت: مشاور این طرح انتخاب شده و مکان یابی های اولیه نیز صورت گرفته است و طرح پیشنهادی این هفته در شورای برنامه ریزی استان ارائه می شود و در ادامه این طرح به معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی برای تصویب ارسال می شود.
استاندار کرمانشاه گفت: یکی از الزام های بندر خشک وجود خط ریلی است که با توجه به راه اندازی راه آهن، این زیرساخت فراهم شده است و در جانمایی های اولیه یک مکان پیشنهادی در کنار شهر کرمانشاه در نظر گرفته شده که از موقعیت بسیار مناسبی برخوردار است.
بازوند با بیان اینکه تاکنون چند سرمایه گذار هم برای مشارکت در اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده اند، گفت: ایجاد بندر خشک می تواند کرمانشاه را به یک مرکز مهم مبادلاتی در غرب کشور تبدیل کند و به رونق اقتصادی بیشتر استان و همچنین ایجاد اشتغال کمک کند.
وی افزود: پس از ماه مبارک رمضان طرح بندر خشک را در شورای برنامه ریزی استان تصویب خواهیم کرد تا روند جذب سرمایه گذار برای اجرایی کردن آن آغاز شود.
بندر خشک پایانه ای میان نقلیه ای درون مرزی است که مستقیما با بنادر دریایی مرتبط بوده و از نظر وسائط نقلیه دارای ظرفیت بالایی است که مصرف کنندگان می توانند واحدهای استاندارد کالا را از آن تحویل گرفته یا به آن تحویل دهند، گویی این عمل را در بنادر انجام می دهند.
بندر خشک پایانه ای ترکیبی در پسکرانه است که به بندری ساحلی متصل است. تجهیزات لازم و کافی برای مواجهه با تردد ناشی از چندین شیوه حمل ونقل اعم از جاده ای، ریلی و هوایی در آن در نظر گرفته شده است و مشتریان می توانند کالای خود را با استفاده از این شیوه های مختلف به آن ارسال کنند و یا از آن تحویل گیرند.
علاوه بر خدمات پایه ای که پایانه های سنتی کالا در پسکرانه ارائه می دهند، خدماتی نظیر انبارسازی کالا، نگهداری از کانتینرهای خالی، تعمیرات کانتینر، امور گمرکی، ترخیص و پشتیبانی کالا نیز در بنادر خشک ارایه می شود. /ایرنا

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :