به گزارش کلهرنیوز ، دیدار صمیمی اصحاب رسانه اسلام آباد غرب با امام جمعه این شهرستان در راستای تشکیل کارگروه رسانه و فرهنگ عمومی برگزار شد.

خسرو تمری مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان با اشاره به اهمیت رسانه، گفت:  یکی از مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان، تشکیل کمیته و کارگروه رسانه و فرهنگ عمومی بوده است که این بیانگر آن است که شورای فرهنگ عمومی شهرستان، جایگاه ویژه ای برای نقش رسانه در رشد و توسعه فرهنگی شهرستان قائل است.

وی افزود: رسانه های مهمترین ابزار تحقق یک فرایند در جامعه هستند و بدون همگرایی رسانه ها امکان آنکه بتوانیم نقش موثری در فضای عمومی شکل بگیرد وجود ندرد و لذا اگر بخواهیم در تحولات فرهنگی جامعه موثر باشیم باید نگاه هدفمند و مسیر مشترکی برای خود ترسیم کنیم و رسانه ها باید با همگرایی و رویکرد حفظ ارزش ها و انتقال ارزش ها به جامعه پای کار بیایند.

دکتر تمری به ارائه تعریفی از فرهنگ، به مولفه های فرهنگ از نظر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: برای تحقق فرهنگ عمومی باید چارچوب و مولفه های آن معرفی شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسلام آباد غرب افزود: امید است تشکیل کارگروه رسانه و فرهنگ عمومی بستر لازم برای رشد فرهنگی شهرستان فراهم کند و شهر اسلام آباد غرب به یکی از شهرهای پیشرفته کشور تبدیل شود.

حجت الاسلام مهری امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب ضمن خیرمقدم به اصحاب رسانه، قلم و اندیشه، اظهار کرد: مسئله فرهنگ و رسانه مسئله ای است که ریشه در قرن ها پیش و ریشه در خلقت آدم دارد و وجود ۱۲۴ هزار پیامبر همه برای پیام رسانی و آگاه کردن مردم نسبت به زندگی بوده است.

وی با اشاره به این فرموده رهبری که فرهنگ به مثابه هوا می ماند، افزود: اگر در جامعه ای مردم هوای سالم تنفس کنند، سالم می مانند ولی اگر مردم هوای ناسالم تنفس کنند مشکل ساز می شود.

امام جمعه شهرستان گفت: دوستان عزیز در عرصه رسانه زحمت می کشند و برخی مواقع دچار ناملایماتی می شوند، لذا هر کشوری دارای قوانین و چارچوب هایی می باشد که باید رعایت شود و حتی اگر کسی بعضی از قوانین را قبول نداشته باشد اما همه ما موظفیم آنرا رعیت کنیم.

وی افزود: الحمدلله به برکت نظام جمهوری اسلامی همه نوع نقد در کشور و در فضای جامعه یافت می شود و این نعمتی است برای کشور و برای جامعه ای که می خواهد پویا شود.

حجت الاسلام مهری با بیان اینکه؛ امروز دنیای ارتباطات و فضای مجازی است، عنوان کرد: دنیای اخبار و اطلاعات بحث خطای محاسباتی مسئولین را خیلی پایین می آورد، لذا هر گروهی نباید خودش را صراط مستقیم بداند و این باید برای همه جا بیفتد که چشم های بیداری مراقب آنهاست و اگر مسئولی کوتاهی کند آن را به اطلاع مردم می رسانند.

وی با اشاره به آمار بالای بیکاری و مشکلات استان کرمانشاه، بیان داشت: بنده خودم اهل این استان هستم، و مشکلات استان، پتانسیل ها، ظرفیتها و مفاخر استان را به خوب می شناسم و بمباران ها و رنج مردم را در پناهگاه ها دیده ام.

امام جمعه شهرستان تصریح کرد: جناح ها و گروه های سیاسی چپ، راست و میانه می آیند و می روند و مشکلات مردم باقی مانده و اصل مردم فدایی می شوند، چون اگر بیکاری جامعه مهار نشود، معضلات و بزه های اجتماعی گریبانگیر جامعه می شود.

وی با بیان اینکه؛ طبق آمار رسمی دولت، اسلام آبادغرب با ۳۸٫۵ درصد اولین شهرستان بیکار کشور می باشد، اظهار کرد: مشکلات این شهرستان زیاد است اما پتانسیل و ظرفیت های خوبی دارد، و اگر ظرفیت هایی نظیر پتروشیمی، گلخانه، راه آهن و منطقه ویژه اقتصادی عملیاتی شوند بخش عمده ای از مشکلات حل می شود.

در ادامه این دیدار صمیمی اصحاب رسانه اسلام آباد غرب با امام جمعه شهرستان، خبرنگاران با انتقاد از اینکه بیکارترین شهرستان کشور حق مردم اسلام آبادغرب نیست، دیدگاه های خود را در خصوص مشکلات شهرستان ارائه نمودند و از امام جمعه شهرستان درخواست نمودند در چنین فضایی که برخی از مدیران برای فرار از پاسخگویی به رسانه ها و مردم ، تهمت و برچسپ تشویش افکار عمومی را به خبرنگاران می زنند، در چارچوب شورای فرهنگ عمومی که مصوبات آن لازم الاجراست، مطالبات به حق مردم پیگیری شود.

حجت الاسلام کرمی مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اسلام آبادغرب در این دیدار با انتقاد از بدعت هایی که در جامعه رواج پیدا کرده، بر آگاهی بخشی به مردم از طریق فضای مجازی و رسانه تاکید نمود.

در پایان امام جمعه شهرستان با تایید نظر یکی از اصحاب رسانه شهرستان گفت: مسئولین خط قرمز نیستند، خط قرمز فقط حاکمیت نظام اسلامی است.

وی همچنین بر پیگیری علت کوتاهی مسئولین در راه اندازی خبرگزاری مستقل صدا وسیما و رادیو شهری در شهرستان تاکید نمودند./اسلام آباد خبر

تصاویر تکمیلی:

این خبر را به اشتراک بگذارید :