به گزارش کلهرنیوز ، آیت الله مصطفی علما در خطبه های سیاسی و عبادی نماز جمعه این هفته کرمانشاه اظهار داشت: در طول ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی روزی نبوده که آمریکا و استکبار به فکر ضربه زدن به ایران اسلامی و تجزیه آن نباشند.
وی افزود: آمریکا از به شهادت رساندن انقلابیون و جوانان ایران اسلامی تا در پیش گرفتن جنگ نرم، ترور دانشمندان هسته ای و فشارهای اقتصادی به دنبال ضربه زدن به این کشور است.
وی با بیان اینکه ایران در برابر آمریکا یک ابرقدرت است، گفت: طبیعی است که دشمنان از این امتیاز عصبانی شوند، مبارزه با ظلم و ظالم یکی از مهم ترین تاکیدهای اسلام ناب محمدی است و به فرموده امام راحل، ما استکبار را زیر پا گذاشته و نابود خواهیم کرد.
وی از ایران به عنوان ثروتمندترین کشور دنیا یاد کرد و گفت: کشورمان بر روی نفت و گاز و زر خوابیده است، گرچه تحریم همه چیز نیست و اثراتی به همراه دارد ولی باید روی پای خود ایستاد و تنها به این امتیاز وابسته نماند، چنانچه سالهاست که اقتصاد مبنای نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری قرار می گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان از حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی به عنوان نسخه اول و آخر برای رهایی از مشکلات اقتصادی یاد کرد و گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری باید در راستای راه اندازی کارگاه های کوچک صنعتی و اقتصادی تلاش شود و مدیریت اقتصادی یکی از تاکیدهای دین مقدس اسلام است.
امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری اظهار داشت: قوه قضاییه باید در برابر بدخواهان و مفسدان قاطعیت نشان دهد و در برابر غارتگران با سخت ترین مجازات ها ایستادگی کند.
آیت الله علما یادآور شد، قوه قضاییه باید مظهر عدالت، پناهگاه و آرامش بخش مردم باشد تا مردم بتوانند با خیال راحت به آن پناه ببرند.
وی از دقت و نظارت بر معاهدات و کنوانسیون های ارائه شده از خارج به داخل ایران به عنوان یکی دیگر از تاکیدهای مقام معظم رهبری یاد کرد.
خطیب نماز جمعه کرمانشاه از هشتم تیر ماه به عنوان سالروز مبارزه با سلاح شیمیایی و میکروبی یاد کرد و گفت: کشورهای غربی و رهبران استکبار که از حقوق بشر دفاع می کنند به مدت هشت سال سلاح شیمیایی دولت عراق به رهبری صدام علیه ایران را تامین کردند.
وی از ۱۷ شوال به عنوان سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی یاد کرد و ادامه داد: این بزرگوار در زمان حیات خود چهار امام معصوم را درک کرده و از نوادگان امام حسن مجتبی (ع) است.
آیت الله علما در ادامه از دهم تیرماه به عنوان سالروز گرامیداشت صنعت، معدن و تجارت یاد کرد و گفت: این وزارتخانه مسئولیت سنگینی در راستای بهبود معیشت و اقتصاد مردم را به عهده دارد و باید زمینه را برای اشتغال فراهم سازد.
وی از دهم تیر همچنین به عنوان سالروز فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای یاد کرد و اظهار داشت: ورزش زورخانه ای یکی از مهم ترین راه های جذب جوانان به سمت ورزش و نشاط است که در کرمانشاه از قدمت دیرینه ای برخوردار است.
امام جمعه کرمانشاه از ۱۱ تیر به عنوان سالروز شهادت آیت الله صدوقی و از ۱۲ تیر به عنوان سالروز جنایت و حمله ناوگان آمریکایی به هواپیمای حامل مسافران ایرانی اشاره کرد.
وی با بیان اینکه ۱۹ شوال سالروز رحلت علامه امینی است از کتاب الغدیر این بزرگوار به عنوان کتابی نمونه در عالم اسلام یاد کرد./ایرنا

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :