به گزارش کلهرنیوز ، خسرو شهبازی روز سه شنبه در کارگروه تخصصی فنی و اعتباری که در سرسرای جلسات معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: از این میزان ۴۹۵ طرح در حوزه امور دام، ۱۵ طرح در حوزه صنایع تبدیلی، چهار طرح در حوزه تولیدات گیاهی و سه طرح در حوزه شیلات است.
وی با اشاره به همکاری خوب بانک ها گفت: بانک های کشاورزی، ملی، صادرات، تجارت، رفاه و توسعه تعاون برای پرداخت وام و تسهیلات با ما همکاری خوبی دارند.
وی ادامه داد: تاکنون ۴۵ میلیارد و ۵۹۳ میلیون تومان کل اسناد خزانه بوده که تا پیش از این نزدیک به ۳۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از آن جذب شده و ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان آن باقی مانده که تا پایان هفته جذب می شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه به اشتغال یک هزار و ۱۹۲ نفری این طرح ها اشاره کرد و گفت: تسهیلات اشتغال فراگیر از امروز به افراد واجد شرایط پرداخت خواهد شد و متقاضیان طرح های بالای ۲ میلیارد تومان برای تعیین درصد یارانه باید به صورت انفرادی برای رایزنی به ما مراجعه کنند.
شهبازی یادآور شد، تسهیلات سرمایه ثابت برای طرح های کشاورزی با سود ۹ درصد و تسهیلات سرمایه در گردش با سود ۱۱ درصد پرداخت می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه نیز اظهار داشت: سقف بودجه از محل یارانه ها حداکثر ۲ میلیارد تومان برای سرمایه گذاری ثابت و یک میلیارد تومان برای سرمایه در گردش است.
رضا رحیمی با بیان اینکه سقف تسهیلات از محل کمک های فنی و اعتباری با توجه به نوع طرح می تواند فراتر رود، افزود: از ارگان های مربوطه به ویژه جهاد کشاورزی انتظار داریم که طرح ها را آماده کرده و حتی از قبل با بانک های مربوطه رایزنی های لازم صورت گیرد تا در این جلسه در نهایت صورتجلسه چهار جانبه تهیه شود که پس از بررسی به امضا و تایید برسد.
وی با تاکید براینکه پس از انجام امور فوق با برگزاری چنین جلساتی درصد و سقف تسهیلات مشخص می شود، ادامه داد: برای طرح های کشاورزی کم تر از ۲ میلیارد تومان، سرمایه در گردش هفت درصد یارانه و برای سرمایه ثابت ۹ درصد یارانه پرداخت می شود./ایرنا

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :