به گزارش کلهرنیوز به نقل از اسلام آباد خبر ، هندس سالاری معاون عمرانی استاندار کرمانشاه صبح روز ۴ شنبه ۲۰ تیرماه۹۷ در نشست شورای فنی استان که به ریاست استاندار کرمانشاه برگزار شد؛ اظهار داشت:  طی این مدت شورای فنی استان به شکل ویژه ۳ پروژه بیمارستان اسلام آبادغرب، مسکن مهر اسلام آباد و مسکن مهر سرپل ذهاب -که در زلزله به شدت آسیب دیدند- را در دستور کار قرار داده و نشست های کارشناسی متعددی را در این زمینه برگزار کرده است.

مجری طرح بیمارستان اسلام آباد در چند جلسه پیرامون دلایل آسیب های وارده به این طرح توضیح داد.

همزمان مراحل قضایی این پروژه نیز دنبال شده و نظر اولیه گروه مشورتی دستگاه قضایی مبنی بر تخریب بیمارستان اسلام آباد بود. در ادامه پیمانکار ساختمان توضیحات تکمیلی در مورد سالم بودن تاسیسات و امکان مقاوم سازی را ارایه داد مبنی بر اینکه با توجه به سالم بودن تاسیسیات، هزینه های مقاوم سازی کمتر از تخریب کامل و بازسازی است.

بیمارستان جزو ساختمان های ایمن است و هرگونه مقاوم سازی باید در چهارچوب استانداردهای لازم انجام شود.

تاکنون چندین نشست پیرامون مسکن مهر سرپل ذهاب برگزار شده که در این نشست ها، ایرادها و قصورهای صورت گرفته در این مجموعه در بخش طراحی و اجرا به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عناصر سازه ای مسکن مهر اسلام آباد با نخاله های ساختمانی و یونولیت پر شده بود. محو شدن یک طبقه از مسکن مهرهای اسلام آباد به دلیل همین قصورها بوده و جزو اتفاقات بسیار عجیب در حوزه ساخت و ساز است.

 در مورد مسکن مهرهای اسلام آباد و سرپل ذهاب باید به صراحت قصورهای صورت گرفته توسط طراح، ناظر و مجری مشخص شود و مقصرین برای مجازات به دستگاه قضایی سپرده شوند.

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :