به گزارش کلهرنیوز ، هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در دیدار با نخبگان شاهد و ایثارگر استان که در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، رشد و توسعه هر جامعه ای را در ارتباط مستقیم عملکرد نخبگان آن دانست و افزود: تجربه نشان داده که هر استانی از نخبگان بیشتر بهره برده توسعه و پیشرفت بیشتری داشته است.
وی نخبگان را منشا کارهای بزرگ خواند و بیان داشت: نخبگان در واقع پرچم دار اصلی توسعه و هدایت جامعه هستند.
او وظیفه سنگین نخبگان را آگاه سازی مردم به شرایط کشور و جنگ روانی دشمن عنوان کرد.
بازوند همچنین گفت: سرمایه گذاران با توجه به ایده و نظر نخبگان در جایی با اطمینان سرمایه گذاری می کنند، بنابراین نخبگان استان باید به تولید ایده قابل تجاری سازی دست بزنند، زیرا تجاری سازی ایده ها مهم ترین مولفه هرگونه سرمایه گذاری است.
او یکی دیگر از وظایف اصلی نخبگان را تزریق و نهادینه کردن خودباوری به جامعه ذکر کرد و افزود: در زمان انقلاب و دوران هشت سال دفاع مقدس، کشورمان با خودباوری مردم اداره شد که امروز برای دفع توطئه دشمنان و رفع مشکلات به آن نیاز جدی داریم.
وی در ادامه اقتصاد مقاومتی و توجه به تولیدات داخلی را نمونه بارزی از خودباوری مدنظر مقام معظم رهبری عنوان کرد که دولتمردان و مردم باید بیشتر به آن توجه کنند.
وی با اشاره به جنگ شدید روانی دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی گفت: دشمنان با هزینه عربستان و لابی گری رژیم صهیونیستی درصدد تفرقه افکنی بین مردم و نظام هستند و وظیفه سنگین نخبگان آگاه سازی مردم است.
استاندار کرمانشاه جمهوری اسلامی را منشاء خدمات و کارهای بسیار بزرگی در طول ۴۰ سال حیات خود دانست و افزود: متاسفانه شبکه های اجتماعی و شبکه های معاند علیه دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی به سیاه نمایی دست می زنند که لازم است این خدمات بیشتر برای مردم بویژه نسل جوان تبیین شود.
وی جامعه ایثارگری کشور را جز دلسوزترین قشر جامعه نسبت به مسائل و مشکلات نظام دانست، چرا که توفیق نظام جمهوری اسلامی حاصل جانفشانی شهدا و فداکاری ایثارگران است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه نیز، نخبگان ایثارگر استان را ۲۷۰ نفر اعلام کرد که ۹۰ نفر از این تعداد بانوان هستند.
حجت الاسلام هادی عسکری در ادامه نخبگان ایثارگر را دارای ظرفیت و قابلیت فراوان علمی برای ارتقا و توسعه استان عنوان کرد.
همچنین در این جلسه نخبگان شاهد و ایثارگر استان به ابراز دیدگاه های خود در باره آسیب های اجتماعی، ترویج فرهنگ قرآنی، وضعیت اقتصادی و بیکاری پرداختند و خواستار نگاه تخصصی و حرفه ای به پست های مدیریتی و ریشه یابی مشکلات اجتماعی استان شدند.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۹ هزار ۸۰۰ شهید، ۲۱ هزار جانباز و هزار و ۶۰۰ آزاده تقدیم جمهوری اسلامی ایران کرده است./ایرنا

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :