به گزارش کلهرنیوز ، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه ۲۹ تیر شهر کرمانشاه افزود: در شرایط نامطلوب اقتصادی برخی اقدام ها مانند واردات خودروهای لوکس و میلیاردی چه توجیهی دارد؟
وی تاکید کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب تصویر دولت در چشم مردم باید یک تصویر توانا باشد و مردم احساس کنند که دولتمردان، تلاشگر و قادر به حل مشکلات هستند.
آیت الله علما به مسئولان و مدیران دولتی توصیه کرد که برای ساختن تصویری مقتدر از خود باید با قدرت تمام و شبانه روزی برای حل مشکلات اقتصادی مردم کار و تلاش کنند.

** مشکلات با جلسه و سخنرانی حل نمی‌شود
به اعتقاد امام جمعه کرمانشاه، ایران کشوری ثروتمند است اما حل مشکلات آن با جلسه و سخنرانی ممکن نیست و نیازمند مدیریت انقلابی و اقدام جهادی است.
او همچنین با تاکید بر ضرورت حمایت و تقویت بخش خصوصی اظهار داشت: دولت هرگز تاجر خوبی نیست و باید راه را برای بخش خصوصی باز کند و خودش هدایتگر و ناظر باشد.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه همچنین به مذاکره مسئولان سیاست خارجی با اروپایی ها در باره برجام اشاره و عنوان کرد: دولت مذاکرات را پیش ببرد اما کشور را معطل و متوقف این مذاکرات نکند.
او در بخش دیگری از سخنانش به سالروز تصویب قانون کاپیتولاسیون اشاره کرد و گفت: رژیم شاه با تصویب این قانون ننگین به آمریکایی ها مجوز هر جنایت و تجاوزی در ایران را می‌داد که البته با روشنگری های امام راحل هدف دشمن به سرانجام نرسید.
آیت الله علما ، همچنین سوم مرداد سالروز ولادت امام رضا را گرامی داشت و گفت: ایشان صندوقچه علم و اسرار الهی هستند.
امام جمعه کرمانشاه در پایان به کمبود آب و برق در کشور اشاره و همه کرمانشاهی ها را به مدیریت مصرف آب و برق توصیه کرد.

** حجاج فرصت حج را فدای خرید سوغات نکنند
حجت الاسلام مرتضی خادمی، مسئول بعثه مقام معظم رهبری در مدینه نیز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه کرمانشاه به حجاج ایرانی توصیه کرد که پیش از سفر حج سوغات خود را از بازارهای داخلی خریداری کنند.
او افزود: حجاج، فرصت یک ماهه زیارت خانه خدا و ائمه معصوم را فدای خرید سوغات در عربستان نکنند و نیز بدانند که دستگیری از ضعفا و پیران در جریان مراسم حج ثواب بیشتری از اعمال آن دارد./ایرنا

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :