به گزارش کلهرنیوز ، پروانه حیدری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نمایشگاه به مدت پنج روز و با حضور هنرمندان و صنعتگران ۳۱ استان کشور در محل دائمی نمایشگاه های استان در بوستان شاهد کرمانشاه بر پا می شود.
او تعداد غرفه های این نمایشگاه را ۱۴۰ مورد اعلام کرد و گفت: امسال با توجه به افتتاح بازارچه صنایع دستی استان در جوار نمایشگاه بین المللی، ۱۸ غرفه در محل این بازارچه برپا و مابقی در محل نمایشگاه دائمی می باشد.
وی اظهار داشت: در نمایشگاه امسال اغلب صنایع دستی هنرمندان کشور از جمله ارغوان بافی، گیوه بافی، میناکاری، البسه محلی، خراطی، قلم زنی، ملیله سازی، حصیربافی، تراش شیشه، زیورآلات، قلم زنی و دیگر هنرها در معرض دید عموم به نمایش گذاشته می شود.
وی افزود: در نمایشگاه امسال ۷۰ غرفه به هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان کرمانشاه اختصاص یافته است.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در ادامه ساعت بازدید از نمایشگاه را هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۲ اعلام کرد و گفت: در روز جمعه ساعت بازدید از ۱۰ صبح تا ۲۲ خواهد بود.
حیدری افزود: این نمایشگاه مراسم افتتاحیه و اختتامیه دارد و در طول برگزاری نیز کلاس های آموزشی مرتبط با صنایع دستی برگزار می شود.
وی تصریح کرد: در مراسم اختتامیه که هفتم مرداد برگزار می شود از غرفه برتر، فروش برتر و کلاس آموزشی برتر نیز تجلیل می شود.
براساس آمارهای غیررسمی اکنون حدود ۷۰ هزار نفر هنرمند در بخش صنایع دستی در استان کرمانشاه در ۲۵۰ رشته فعالیت دارند اما براساس آمارهای رسمی تعداد این افراد ۱۰ هزار نفر است که زیرپوشش بیمه نیز هستند.
کرمانشاه یکی از مهدهای صنایع دستی کشور است و از جاجیم بافی، چاقوسازی و ابزارآلات فلزی قلمزنی منبت، معرق، پارچه دستباف، نازک کاری چوب و ریزه کاری چوب، نمد مالی، مصنوعات چرمی و ساخت زیور آلات محلی، چیخ بافی، فلزکاری، دوخت های سنتی (رودوزی)، گلیم گل برجسته، سفالگری، طراحی سنتی، سبد بافی، نساجی (موج بافی و اهرامی بافی ) تراش شیشه، رنگرزی سنتی، طراحی فرش، تذهیب، نگارگری، خراطی و مجسمه سازی می توان به عنوان تولیدات کنونی استان نام برد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :