به گزارش کلهرنیوز ، هادی ملکشاهی روز یکشنبه در نشست خبری مدیران کل شورای هماهنگی دستگاههای تابعه وزارت اقتصاد در استان کرمانشاه، اظهار داشت: صاحبان این تعداد پرونده ۱۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی دارند.
وی ادامه داد: از جایگاه ۲۸ کشوری در بخش وصول مالیات برخوردار هستیم و دخل و خرج ها با این میزان مالیات همخوانی ندارد.
ملکشاهی با تاکید براینکه سه درصد از عوارض وصول شده به خزانه نمی رود و به حساب شهرداری ها، دهیاری ها و فرمانداریها واریز می شود، یادآور شد، ۱۲۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از محل مالیات ارزش افزوده در سال گذشته به بخش های مختلف پرداخت شد.
وی یادآور شد، از ابتدای امسال تا پایان تیرماه، ۸۶ درصد مالیات مصوب کرمانشاه محقق شد و پرداخت ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رقم از محل مالیات بر ارزش افزوده در سه ماهه نخست جاری گزارش شد.
وی با تاکید براینکه در زمینه اظهارنامه مشاغل و املاک حدود ۵۶ هزار و ۲۳۲ مورد گزارش شده، یادآور شد، در مالیات اشخاص حقوقی ۲ هزار و ۸۲۸ مورد و در مالیات بخش املاک پنج هزار و ۱۵۲ مورد دریافت اظهارنامه تا پایان تیر ماه تسلیم شده است.

** سه درصد صادرات کشور مربوط به کرمانشاه است
در ادامه مدیرکل گمرکات کرمانشاه با تاکید براینکه سه درصد صادرات کشور به این استان تعلق دارد ، از صادرات ۸۸۸ میلیون دلاری کالا در چهار ماه نخست امسال از طریق مرزهای استان خبر داد.
خلیل حیدری با تاکید براینکه ۴۴۳ قلم کالا صادر شده ، به افزایش ۴۳ درصدی واردات و ۴۴ درصدی صادرات از طریق مرزهای استان به رشد قابل توجه ترانزیت مواد هیدروکربنی از مرز پرویزخان اشاره کرد.
حیدری از انتخاب سه مرز شوشمی، شیخ صله و تیله‌ کوه برای طرح ساماندهی مبادلات مرزی خبر داد و افزود: با وجود کمبودها ولی آماده اجرای این طرح در مرز شیخ صله نیز هستیم./ایرنا

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :