به گزارش کلهرنیوز  ، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته، اظهار داشت: این روزها دشمنان همه توان خود را بر شایعات و تبلیغات پوچ قرار داده اند و به مشکلات اقتصادی در بین مردم دامن می زنند.
امام جمعه کرمانشاه با تاکید براینکه آمریکا هیچگاه دست از دشمنی با ایران بر نخواهد داشت، افزود: ملت ایران نزدیک به ۴۰ سال است که با چنین ترفندها و توطئه هایی آشنا هستند و امروز باید بیش از گذشته هوشیار باشند.
وی با تاکید براینکه هم مردم و هم دولت باید وضعیت بازار و ارز را مدیریت کنند، گفت: هم اکنون بازار در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و نوعی بلاتکلیفی در بین کسبه وجود دارد و وظیفه دولت مدیریت و نظارت است و باید برای بهبود اوضاع اقدام کند.
آیت الله علما با تاکید براینکه روند صعودی و ناگهانی قیمت ارز قابل قبول نیست، گفت: در این بین شایسته است بازاریان نیز برای بازگشت آرامش در بازار، عادلانه سود کنند و با همکاری مردم به مدیریت بپردازند و به دنبال حفط وحدت و اتحاد باشند.
وی با انتقاد از پرداخت ارز دولتی به مسافران برای تفریح در کشورهای خارج از ایران، ادامه داد: بهتر است این ارز به دانشجویان نخبه و بیماران اعطا شود که با توجه به قرارگیری در چنین موقعیت اقتصادی، این امر پسندیده است.
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید براینکه ملت ایران با تکیه بر مقام معظم رهبری همه توطئه های دشمنان را خنثی می کنند ، ادامه داد: جوانان باید تحریم را به فرصت تبدیل کنند و بدانند که با تکیه بر شخص اول مملکت آب از آب تکان نخواهد خورد.
وی یادآور شد، ایران حرف اول انرژی در دنیا را می زند و نباید با داشتن پشتوانه ای همچون نفت و گاز شاهد تضعیف پول ملی باشیم.
امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه خواندن وصیت نامه امام راحل یکی از مهم ترین تاکیدات رهبری است، ادامه داد: به فرموده امام خمینی (ره)، آمریکا دشمن درجه یک مردم محروم و مستضعف است.
وی با تاکید براینکه عقل و اختیار مهم ترین عامل برتری انسان بر کل موجودات عالم است، اظهار داشت: ایمان و تقوا نجات بخش انسان از گرفتاری ها و مشکلات دنیوی است و باید سعی کرد در تمام گرفتاری ها تقوا را از دست ندهیم.
آیت الله علما با اشاره به فرمایش حضرت علی (ع) اظهار داشت: برای انسان هیچ شرافتی بالاتر از ایمان نیست آنگونه که بنیانگذار جمهوری اسلامی تنها با داشتن تقوا و نیتی خداپسندانه در برابر قدرت و استکبار جهانی ایستادگی کرد.
امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: خوشا به حال آنانی که تقوا بر همه شئون زندگی آنها سایه افکنده و چنین افرادی هیچگاه در زندگی دچار تزلزل و ناامیدی نخواهند شد چرا که مورد عنایت ویژه پروردگار قرار می گیرند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه از ۱۲ مرداد به عنوان سالروز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی یاد کرد و از زحمات کارکنان این ارگان در انسجام و برپایی راهپیمایی و مناسبت های ملی و مذهبی قدردانی کرد. /ایرنا

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :