به گزارش کلهرنیوز ، هوشنگ بازوند که شنبه شب در دفتر کار خود میزبان فرزندان شهدا و ایثارگران بود، اظهار داشت: این میزان اعتبار از ابتدای سال جاری تاکنون تخصیص پیدا کرده است.
وی افزود: از این میزان اعتبار ۲۸۷ میلیون دلار مربوط به پتروشیمی، ۳۰۰ میلیون دلار مربوط به نیروگاه زاگرس و ۱۸۰‌ میلیون دلار مربوط به کارخانه قوطی سازی است.
استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه ساخت پالایشگاه آناهیتا درگیر اختلافات بین وزارت کار و وزارت نفت است، گفت: چندی پیش قصد داشتیم که از مردم بابت پروژه آناهیتا عذرخواهی کرده و این طرح را تمام شده اعلام کنیم، اما معاون اول رئیس جمهوری با این موضوع مخالفت کرد و دستور پیگیری آن را داد.
بازوند با بیان اینکه صندوق بازنشستگی کشوری برای مشارکت در ساخت پالایشگاه آناهیتا توانایی ندارد، توضیح داد: پس از برگزاری جلسات مختلف قرار شد که وزارت نفت ۳۳ درصد سهم وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در ساخت پالایشگاه آناهیتا را خریداری کند اما تاکنون این ۲ وزارتخانه بر سر قیمت به توافق نرسیده اند.
وی با بیان اینکه ساخت پالایشگاه آناهیتا ۳٫۴ میلیارد دلار اعتبار نیاز دارد، گفت: ساخت این پالایشگاه جز با استفاده از فاینانس چاره ای دیگر نخواهد داشت.
استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود بیکاری را مشکل اساسی استان دانست و عنوان کرد: برای متوقف کردن رشد لگام گسیخته بیکاری باید ابتدا ادبیات اقتصادی استان و بوروکراسی دست و پاگیر مسیر سرمایه گذاران را اصلاح کنیم.
بازوند همچنین به جایگاه شهدا و ایثارگران اشاره کرد و اظهار داشت: به تعبیر حضرت امام راحل (ره) خانواده شهدا چشم و چراغ ملت هستند و در مواقع ضروری نیز همین ها هستند که در خط مقدم دفاع از کشور و نظام قرار می گیرند.
وی ادامه داد: شهدا چشم‌ چراغ این ملت هستند و ما باید از آنها حمایت کنیم زیرا در مواقع سخت فرزندان و خانواده شهدا و جانبازان جلو خواهند آمد و از نظام دفاع می کنند.
استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم که از خانواده های شهدا و اسم‌ آنها سوء استفاده شود، گفت: رسیدگی به شهدا نیازمند فرهنگ سازی است، باید خاطرات شهدا را به ملت معرفی و فرهنگ ایثار و شهادت را حفظ کنیم.
بازوند تاکید کرد: اگر فرهنگ ایثار و شهادت در کشور ترویج پیدا کند می توانیم به خوبی در مقابل تمام‌ تهدیدها ایستادگی کنیم.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۹ هزار و ۸۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است./ایرنا

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :