به گزارش کلهرنیوز ، عبدالرضا مصری با اشاره به اعلام وصول سوال از رئیس جمهور، گفت: باید اذعان کرد فرصت مناسبی برای آقای روحانی پیش آمده تا از تریبون قوه مقننه با مردم صحبت کند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشغله های ذهنی و نگرانی هایی برای مردم وجود دارد که همواره با نمایندگان در میان می گذارند، تصریح کرد: افزایش قیمت ها، تغییر نرخ ارز، بی ثباتی بازار و غیره از جمله این موارد است؛ البته یقینا رییس جمهور نیز در مورد بروز چنین رخدادهایی و چگونگی برون رفت از این شرایط صحبت هایی دارند که موضوع طرح سوال می تواند راهکاری برای بیان آنها تلقی شود.

وی با اشاره به اینکه سوال از رییس جمهور دارای دو بعد است که بر اساس آن به انتظارات جامعه پاسخ داده می شود، ادامه داد: همچنین رییس جمهور می تواند زمینه هایی که مردم باید به دولت کمک کنند را مطرح کند تا مشکلات برطرف شود.

دولت نقش خودش برای گذر از بحران را تبیین نمی کند

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه هم اکنون مردم و قوه مققنه نمی داند برای گذر از بحران کنونی چه نقشی را ایفا کنند، اظهار کرد: این مهم در حالیست که دولت هم نقش خودش را تبیین نمی کند؛ نباید از یاد برد که اختیارات گسترده ای به دولت داده شده که بعد از انقلاب اسلامی سابقه نداشته است از این رو باید پاسخگو باشد و انتظاراتش را بیان کند.

طرح سوال به معنای تقابل قوه مجریه و مقننه نیست

مصری با اشاره به اینکه مجلس پشتیبان دولت است لذا طرح سوال به معنای تقابل دو قوه نیست، تصریح کرد: باید اذعان کرد که هنوز برنامه جامع و کاملی از سوی دولت برای رفع مشکلات خصوصا در عرصه اقتصاد مشاهده نشده است؛ این امر در حالیست که در راهکارهایی مانند پیش فروش سکه مشاهده شد که پاسخ مناسب حاصل نشد و مشکلات جدیدی رقم خورد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه امکان ملاقات نمایندگان مجلس با رییس جمهور وجود ندارد، افزود: به عنوان مثال مجمع نمایندگان استان کرمانشاه پس از گذشت دو سال از مجلس دهم، هنوز نتوانسته با آقای روحانی دیدار داشته باشد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حضور رییس جمهور در مجلس برای وی فرصت است، خاطرنشان کرد: باید یادآور شد وقتی به عنوان وزیر فعالیت می کردم، هر گاه سوالی از سوی قوه مقننه مطرح میشد با اشتیاق برای پاسخ به آن در مجلس حضور می یافتم.

منبع: خانه ملت

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :