به گزارش کلهرنیوز ، هوشنگ بازوند امروز یکشنبه در نشست شورای فنی که در استانداری کرمانشاه با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، بازرس کل استان و دادستان اسلام آباد غرب برگزار شد؛ ضمن بررسی آخرین وضعیت بیمارستان آسیب‌دیده اسلام‌آبادغرب در زلزله بزرگ غرب کشور، اظهار داشت: با توجه به گذشت هشت ماه و ۲۰ روز از حادثه زلزله باید بیمارستان اسلام‌آبادغرب زودتر تعیین تکلیف شود.

استاندار کرمانشاه افزود: باید در ساخت بیمارستانها توجه بیشتری صورت بگیرد، چرا که در بروز حادثه به عنوان یک مکان امن باید قادر باشد خدمات ارائه بدهد.

وی بیان داشت: بیمارستان اسلام‌آبادغرب با وجود فاصله‌ای که با کانون زلزله داشت، اما دچار آسیب‌های جدی شد به گونه‌ای که از همان ابتدای حادثه که در اسلام‌آبادغرب حاضر شدم منتظر بودم هر لحظه فرو بریزد.

بازوند بیان داشت: این بیمارستان که در آن حادثه بحرانی می توانست خدمات شایسته‌ای را ارائه کند باری بر دوش مدیریت ارشد استان و مردم شده بود و  این تخریب در میان افکار عمومی واکنش‌های منفی در برداشت.

مدیر ارشد استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید مقصرین در ساخت این مجموعه باید شناسایی شوند، گفت: بدون شک افکار عمومی نیز خواهان این امر هستند لذا هرچه سریعتر در این زمینه اقدام و مقصرین تحویل مراجع قضایی داده شوند.

وی با بیان اینکه راه و شهرسازی باید تضمین‌های لازم در خصوص مقاوم‌سازی این مجموعه را ارائه کند، تصریح کرد: این مقاوم سازی باید به گونه‌ای باشد که در برابر زلزله هفت ریشتری مشابه این زلزله مقاوم باشد.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: مسئولیت ساخت این بیمارستان با راه و شهرسازی است و جمع‌بندی این مجموعه مقاوم سازی بیمارستان است./اسلام آبادخبر

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :