به گزارش  کلهرنیوز  از بانک مرکزی، در اجرای تصویب‌نامه شماره ۶۳۷۹۳‏/ت۵۵۶۳۳هـ مورخ ۱۶‏ مرداد ۱۳۹۷ هیات وزیران، «دستورالعمل خرید و فروش ارز در شبکه صرافی‌های مجاز» به ‌شرح زیر ابلاغ می‌شود:

۱- خرید و فروش ارز حاصل از صادرات به صورت حواله‌های ارزی در چارچوب مقررات ارزی بر مبنای نرخ بازار صرفاً از طریق سامانه نظام یکپارچه معاملات ارزی (نیما) مجاز است.

۲- صرافی‌های مجاز معتبر موظفند حواله‌های ارزی خریداری شده از صادرکنندگان را در سامانه نیما رأساً و یا به واسطه سایر صرافی‌های معتبر و بانک‌های عامل حداکثر ظرف مدت سه روز کاری به فروش رسانند.

۳- نرخ فروش ارز صرافی‌های مجاز معتبر حداکثر یک درصد بالای نرخ خرید مندرج در سامانه های نیما و سنا خواهد بود.

۴- خرید و فروش ارز به صورت اسکناس (معاملات جزئی بر مبنای مقررات ناظر بر عملیات ارزی صرافی‌ها) توسط صرافی‌های مجاز معتبر صرفاً با ثبت در سامانه نظارت ارز (سنا) امکان‌پذیر است.

۵- کلیه صرافی‌های مجاز معتبر می‌توانند نسبت به خرید ارز بصورت اسکناس با رعایت مقررات ارزی و مقررات مبارزه با پولشویی اقدام کنند.

۶- فروش ارز بصورت اسکناس توسط صرافی‌های مجاز معتبر بابت مصارف ارزی خدماتی با رعایت مقررات ارزی و مقررات مبارزه با پولشویی مجاز است.

۷- صرافی‌های مجاز معتبر می‌توانند حداکثر پنج درصد از حواله‌های ارزی خریداری شده را تبدیل به ارز بصورت اسکناس کرده و در چارچوب مصارف بند (۶) فوق به فروش رسانند.

۸- تمامی هزینه‌های نقل و انتقالات و تبدیلات ارزی به عهده مشتری خواهد بود.‏

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :