وی با اشاره به نقش پارک های علم و فن آوری در اقتصاد دانش بنیان افزود: آینده اقتصاد ما به این سمت حرکت می کند و باید شرایط را برای فعالیت شرکت های دانش بنیان بیش ازپیش فراهم کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور بیان کرد: شرکت های دانش بنیان در سال گذشته بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان فروش داشته اند که رقم قابل توجهی است و نشان می دهد عدد قابل توجهی از اقتصاد توسط این شرکت ها تامین می شود.

وی تصریح کرد: با وجود فعالیت های این چنین شرکت های دانش بنیان یک سیستم کارآفرینی، فرهنگ کارآفرینی و نسل جدید کارآفرینی به سیستم اقتصاد کشور تزریق می شود و با توجه به جوان بودن شرکت ها مدت ها می توانند در خرمت اقتصاد کشور باشند.

ستاری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می کنند، گفت: با فعالیت این شرکت ها ۳۰۰ هزار شغل مستقیم ایجاد شده است.

وی ابراز داشت: نمونه فعالیت این شرکت ها را امروز در حوزه های آی سی تی،  نانو، بیوتکنولوژی و تجهیزات پزشکی آزمایشگاهی می بینیم که جوانان ما موفق عمل کرده اند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با تاکید بر رعایت اصول فکری اقتصاد دانش بنیان افزود: طرحهای توسعه ای به این شکل یک طرح های محوری برای تقویت فرهنگ کارآفرینی در استان هستند و ما هم از اینچنین طرح هایی حمایت می کنیم.

وی با اشاره به عدم نبود صندوق های سرمایه گذاری در استان ها اظهار داشت: به طور جدی پیگیر تشکیل این صندوق ها هستیم چرا که وام گزینه مناسبی برای شرکت ها نوپا نیست و هر چه قدر محیط کارآفرینی فراهم باشدموفقیت هم بیشتر خواهد بود.

ستاری تصریح کرد: باید برای فعالیت های شرکت های دانش بنیان صندوق های خطر پذیرو شتاب دهنده های کسب و کار فعالیت کنند تا یک جوان بتواند کار کند و در این صورت است که محصول تولیدی بازار خواهد داشت.

وی گفت: در این راستا برنامه گسترده ای درحوزه شتاب دهنده ها داریم و امروز کمک هایی به صندوق پژوهش فناوری استانداری صورت می گیرد تا بیشتر به سمت این موضوع حرکت کند./مرصاد

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :