به گزارش کلهرنیوز ، سورنا ستاری روز سه شنبه در جریان بازدید از شرکت های دانش بنیان کرمانشاه در جمع خبرنگاران افزود: اکنون تعداد ۲۳ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعال است و ۳۰۰ هزار شغل مستقیم در این شرکت ها ایجاد شده است.
ستاری اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان امروز به سیستم جدید کارآفرینی تبدیل شده و نسل جدیدی از کارآفرینی توسط این شرکت ها به اقتصاد کشور تزریق می شود و این اقتصاد پایدار را تا سالها حفظ می کند.
او نکته کلیدی شرکت های دانش بنیان را ایجاد پارک های فناوری دانست و گفت: آینده اقتصاد کشور به این سمت حرکت می کند.
ستاری ، شرکت های دانش بنیان را در حوزه های آی سی تی، نانو، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی ذکر کرد و گفت: این شرکت ها در قالب پارک علم فناوری فعالیت می کنند.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری تاکید کرد ؛ فعالیت شرکت های دانش بنیان باید به عنوان فرهنگ کارآفرینی در کشور تقویت شود.
او در ادامه با تاکید براینکه ما باید اصول فکر اقتصاد دانش بنیان را رعایت کنیم افزود: وام و تسهیلات گزینه مناسبی برای تقویت این شرکت ها نیست چرا که در بازپرداخت اقساط آن با مشکل مواجهه می شوند.
ستاری پیشنهاد کرد: شرکت های دانش بنیان به دلیل نوپا بودن باید از حمایت صندوق های ریسک پذیر بهره مند شوند.
این مقام مسئول همچنین گفت: امسال برنامه گسترده ای در حوزه شتابدهنده ها داریم و امیدواریم از این طریق شغل و درآمد برای دانش آموختگان دانشگاهی فراهم کنیم.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در پایان گفت: خیلی خوشحالم در خدمت مردم کرمانشاه هستم و می بینم اتفاقات خوب و جدیدی در حوزه دانش بنیان با حمایت استاندار در این استان انجام شده است.
بازدید از شرکت دانش بنیان پارت بیستون در شهرک صنعتی بیستون، بازدید از مرحله اول مرکز نوآوری کرمانشاه اسلام آبادغرب، بازدید از مرکز شتابدهنده تخصصی کرمانشاه پارک علم و فناوری کرمانشاه و شرکت در جلسه شورای اداری استان از جمله های برنامه های سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به کرمانشاه است. /ایرنا

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :