به گزارش کلهرنیوز ، محمدرضا عدالتخواه روز سه شنبه در آیین تودیع و معارفه روسای جدید و قدیم دادگستری گیلانغرب افزود: براساس ارزیابی معاونت پیشگیری قوه قضائیه دادگستری ، استان کرمانشاه در یکسال گذشته به عنوان تنها استان در کشور نه تنها جرایم آن افزایش نداشته بلکه یک و نیم درصد نیز کاهش داشته است.
وی اظهار داشت: در چهار سال گذشته حجم پرونده های ورودی استان کرمانشاه از ۱۱۷ هزار پرونده به ۷۶ هزار فقره کاهش یافته که تلاش می شود امسال این تعداد به کمتر از ۷۰ هزار فقره برسد.
وی بیان کرد: ستاد تالیف قلوب استان کرمانشاه نیز در یکسال گذشته از مجموع ۲۲۰ فقره پرونده قتل عمد تاکنون ۹۰ فقره آن را به اصلاح منتج کرده است.
رئیس کل دادگستری کرمانشاه افزود: در زمینه صدور احکام مجازات های جایگزین نیز با صدور احکام ۴۰۰ هزار ساعت خدمات جایگزین حبس توانسته ایم رتبه نخست کشور را کسب کنیم.
عدالتخواه ، با بیان اهمیت و سختی کار قضاوت گفت: نظم و انضباط در مجموعه دادگستری باید به گونه ای باشد که به جاهای دیگر هم القا پیدا کند.
وی ادامه داد: باید از ظرفیت های بزرگان و معتمدان محلی برای اصلاح در جامعه استفاده شود و دادگستری در این راستا برنامه های خاصی را دارد.
کوروش محمودیان فرماندار گیلانغرب نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت کار مجموعه دستگاه قضا به عنوان پناهگاه مردم در حوزه های مختلف اجتماعی ، اقتصادی و امنیتی ، کمک به دستگاه قضایی در راستای تحقق اهداف والای نظام را وظیفه همگانی دانست.
در پایان این آئین با قدردانی از زحمات علی خسروی فر رئیس دادگستری و کیوان عبدی دادستان پیشین شهرستان گیلانغرب، کاوه جشنی و رامین حیدری به ترتیب به عنوان رئیس جدید داگستری و جانشین دادستان شهرستان گیلانغرب معرفی شدند.
گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت دارد./ایرنا

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :