به گزارش کلهرنیوز ، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه در مسجد جامع افزود: مسئولان نباید با گرفتن پست و مقام مردم را فراموش و از آنان دوری کنند.
او درباره مشکلات اقتصادی هم عنوان کرد: مسئولان برای رفع مشکلات باید شبانه روز تلاش کنند و این جور نباشد که هر روز و هر ساعت یک مشکل وجود داشته باشد.
وی با تاکید بر ضرورت حمایت از تولید داخلی افزود: همه فکرها باید بر ایجاد ثروت در داخل کشور متمرکز شود زیرا ما کمبود نداریم و کشور ثروتمندی هستیم اما به دلیل سوء مدیریت توانمندی خود را به خوبی نشان نمی دهیم.
امام جمعه کرمانشاه در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای هیات دولت هم اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر انقلاب در این دیدار عدالت، پاکدامنی، پارسایی و زندگی در دل مردم را از مهمترین شاخص های حکومت علوی برشمردند که باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.
او توجه ویژه به مشکل غذا، مسکن و بهداشت مردم را سه اقدام بزرگ امیر المومنین در زمان حکومتش دانست و گفت: امام علی (ع) شکاف های اجتماعی را برداشت و تولید ثروت کرد؛ او به استاندارانش دستور داد از مردم مالیات کمتری بگیرید و در عوض دنبال آبادانی زمین ها باشید.
به گفته آیت الله علما، امام علی(ع) در همین راستا خودشان ۱۲۱ حلقه چاه حفر کردند و نخلستان ها، باغداری و کشاورزی زیادی یه راه انداخت؛ ایشان پس از اتمام حفر هر چاه بلافاصله آن را وقف می کردند.
او در بخش دیگری از سخنانش به ۱۴ شهریور که به نام روز خانواده نامگذاری شده، اشاره کرد و گفت: هیچ مسئولیتی برای والدین بزرگتر از رسیدگی به فرزندان و تربیت آنان نیست و پدرها و مادرها باید به شدت مراقب دوستان، فضای درسی و مشکلات فرزندان خود باشند.
آیت الله علما همچنین ۱۲ شهریور روز مبارزه با انگلیس و سالروز شهادت رئیسعلی دلاوری را گرامی داشت و برای همه شهدای انقلاب اسلامی آرزوی علو درجات کرد./ایرنا

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :