به گزارش کلهرنیوز  به نقل از ایرنا، هوشنگ بازوند روز شنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان در سرسرای تدبیر استاندار افزود: بیشترین موانع بهبود فضای کسب و کار در حوزه اداری قرار دارند و اگر بناست این شاخص بهبود یابد باید مجموعه های اداری و مدیران آن ها در زمینه کاهش این موانع وارد عرصه شوند.
وی با بیان‌ اینکه بخش خصوصی برای سرمایه گذاری توجه ویژه ای به شاخص های فضای کسب و کار دارد، گفت: استان در زمینه بهبود فضای کسب و کار به موفقیت های خوبی دست یافته و از رتبه ۳۱به ۲۸ ارتقاء جایگاه یافته است.
استاندار کرمانشاه ادامه داد: البته جایگاه فعلی نیز مطلوب نیست و باید برای بهبود آن تلاش کنیم و در زمینه موانع موجود در حوزه های مختلف روان سازی انجام دهیم.
استاندار کرمانشاه در ادامه سخنان خود گفت: مدیریت ارشد استان موضوع اقتصاد مقاومتی را به عنوان یک اولویت تحول آفرین برای توسعه استان در نظر گرفته است.
بازوند افزود: رهبر معظم انقلاب در نشست اخیر با هیات دولت به نکات راهبردی و بسیار راهگشایی پیرامون اقتصاد و توسعه کشور اشاره کردند.
وی عنوان ‌کرد: رهبر معظم انقلاب در این نشست اهمیت پیرامون بهبود فضای کسب و کار را مطرح کردند که خوشبختانه این رویکرد از ابتدا در دستور کار دولت قرار گرفته است.
او اظهار داشت: باز کردن میدان برای نقش آفرینی جوانان پرتلاش و فعالان حوزه کسب و کار از جمله مباحث مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است که در کرمانشاه این رویکرد را به صورت جدی دنبال کرده ایم.
وی یادآور شد: مدیریت ارشد استان از ابتدای آغاز به کار این رهنمود را سرلوحه کار خویش قرار داده و یک تلاش شبانه روزی گسترده را برای توسعه استان در حوزه های مختلف آغاز کرده ایم که این روند با تمام‌ شتاب در حال تداوم است.
استاندار کرمانشاه افزود: بخش زیادی از بودجه کشور در ردیف های متفرقه و شناور قرار دارد که سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مدیران دستگاه ها باید در زمینه جذب این اعتبارات یک تلاش بی وقفه و شبانه روزی داشته باشند.
بازوند توضیح داد: وضعیت اقتصادی استان به گونه ای است که نیازمند یک رایزنی و پیگیری مداوم و پرحجم پیرامون جذب اعتبارات از ردیف های ملی و متفرقه هستیم.
وی گفت: بیش از هفت هزار میلیارد ریال اعتبارات زلزله داریم که باید سازمان مدیریت و برنامه ریزی هر چه سریعتر مبادله نامه ها را با ادارات رد و بدل کند.
استاندار‌ کرمانشاه همچنین به موضوع واگذاری پروژه های دستگاه های اجرایی به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: تمام دستگاه های اجرایی استان باید هرچه زودتر در این زمینه اقدام کنند‌.
بازوند تاکید کرد: بیش از ۲ هزار مسکن مهر در استان داریم که هیچ متقاضی ندارند از این رو باید برای واگذاری این مسکن ها اقدام کنیم.

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :