به گزارش کلهرنیوز ، سردار سیدمحمد تقی شاهچراغی روز یکشنبه در مراسم افتتاح ۱۰۴ واحد بازسازی شده روستای شیخ صالح از توابع شهرستان ثلاث باباجانی، اظهار داشت: این کمک ها به صورت نقدی و غیرنقدی بوده است.
وی ادامه داد: از همان ساعات و روزهای نخستین پس از زلزله ۲۱ آبان ۹۶، سپاه تهران برای خدمت رسانی در منطقه حاضر شد.
وی با بیان اینکه در گام نخست کمک رسانی اسکان موقت و اضطراری در هفت روستای سرپل ذهاب دنبال شد، افزود: کمک به سهولت آبرسانی در هفت روستای سرپل ذهاب، اسکان نیروهای جهادی به همراه ارسال ۱۵۰ کامیون از کمک های مردمی از جمله این اقدامات بوده است.
سردار شاهچراغی به استقرار ۳۰۰ کانکس برای اسکان موقت زلزله زدگان استان اشاره کرد و گفت: ۳۰واحد مسکونی مددجویان بهزیستی در روستای شیخ صالح به همت سپاه تهران بازسازی شد.
فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) تهران با بیان اینکه امید است سفر استاندار کرمانشاه زمینه ای برای کاهش مشکلات در روستای شیخ صالح شود، گفت: برای خدمت رسانی همواره آماده هستیم چرا که شان سپاه همین مقوله است و گروه های جهادی ما متشکل از جوانان مومن، متعهد و توانمند است.
شهرستان ثلاث باباجانی با ۳۸ هزار نفر جمعیت در ۱۳۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.
زمین لرزه ۷٫۳ ریشتری ۲۱ آبان در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله، ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.
این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است./ایرنا

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :