به گزارش کلهرنیوز ، هوشنگ بازوند روز یکشنبه در مراسم افتتاح ۱۰۴ واحد مسکونی زلزله زده در شهرستان ثلاث باباجانی که با همکاری بنیاد مسکن، بسیج سازندگی و بهزیستی ساخته شده است، افزود: با توجه گرانی مصالح ساختمانی در مناطق زلزله زده هیات دولت هفته گذشته ۵۵۱میلیارد تومان
اعتبار برای این مناطق را تصویب و ابلاغ کرد.
او گفت: از مجموع این اعتبارات، ۲۵۱ میلیارد تومان به صورت کمک بلاعوض است که به هر خانوار ۵ میلیون تومان پرداخت می شود.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مصالح ارزان قیمت نیز در بین زلزله زدگان توزیع می شود، گفت: به زودی ۹۳ هزار تن فولاد از کارخانه ذوب آهن اصفهان تهیه و در مناطق زلزله زده توزیع خواهد شد.
بازوند یادآور شد: هیات دولت پیش از این نیز ۵هزار و ۳۲۵میلیارد تومان به منظور بازسازی مناطق زلزله زده اختصاص داده بود تا در قالب تسهیلات و کمک های بلاعوض در بین آسیب دیدگان توزیع شود.
وی افزود: این میزان تسهیلات علاوه بر ۸۸۱میلیارد تومانی است که دولت در قبال امهال ۲ ساله تسهیلات مناطق زلزله به بانک ها پرداخت خواهد کرد.
استاندار کرمانشاه در ادامه به خسارت های وارده به بازارچه شیخ صالح ثلاث باباجانی نیز اشاره کرد و گفت: از محل اعتبارات بازسازی مناطق زلزله زده ۲ میلیارد تومان به منظور تامین زیر ساخت های این بازارچه اختصاص پیدا خواهد کرد.
بازوند همچنین در این مراسم دستور داد که اعتبارات لازم به منظور ایجاد یک مجموعه ورزشی در منطقه شیخ صالح تامین شود.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با تشکر از خدمات سپاه در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، گفت: پیام و حضور رهبری در مناطق زلزله زده، انسجام ملی در کشور برای خدمات رسانی به مناطق زلزله زده ایجاد کرد.
استاندار کرمانشاه یادآور شد: در لحظات پس از وقوع زلزله آبان ماه کرمانشاه ۱۱ هزار نفر از نیروی های مسلح در کنار دیگر نیروهای امدادی به کمک مردم شتافتند و رکوردی بی سابقه در سرعت امداد و نجات به ثبت رساندند.
بازوند با اشاره به فعالیت های سپاه در سازندگی مناطق زلزله زده گفت: با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توانستیم در مدت ۴۵ روز حدود ۹ هزار کانکس را به منظور اسکان موقت در اختیار زلزله زدگان قرار دهیم.
شهرستان ثلاث باباجانی با ۳۸ هزار نفر جمعیت در ۱۳۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.
زمین لرزه ۷٫۳ ریشتری ۲۱ آبان در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله، ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.
این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است./منبع: ایرنا

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :