به گزارش کلهرنیوز ، مراد محمودیان فرد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش بینی می شود امسال از نخلستان های بارور این شهرستان در مجموع بیش از ۲ هزار تن محصول خرما برداشت و روانه بازار مصرف شود.
وی با بیان اینکه قصرشیرین در مجموع ۷۵۲ هکتار نخیلات دارد که از این میزان ۳۶۷ هکتار آن غیر بارور و ۳۸۵ هکتار بارور است ، ارقام خرمای تولیدی این شهرستان را شامل زاهدی ، اشرسی ، جعفری ، پیارم ، ربی و دیری ذکر کرد.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه پروانه مشاغل خانگی با نام بسته بندی خرما برای باغداران فعال صادر شده است ، برای دومین سال متوالی خرمای تولیدی قصرشیرین به صورت بسته بندی به بازار مصرف عرضه می شود.
این مقام مسئول گفت: خرمای قصرشیرین در بسته های ۱۰ کیلویی کارتنی ، ظروف پلاستیکی درب دار پنج کیلویی و نایلون ۱۰ کیلویی با آدرس باغ و تاریخ برداشت به بازار مصرف عرضه می شود.
به گفته محمودیان فرد ، رقم خرمای اشرسی در کشور تنها در قصرشیرین وجود دارد که دارای ۲ نوع خشک و نرم ، درشت و گوشتی با کیفیت بالا و بسیار خوش طعم است.
وی عنوان کرد: هم اکنون کار برداشت خرمای نرم و رطب این شهرستان آغاز شده است و در چند روز آینده نیز برداشت سایر ارقام خرما در این منطقه شروع می شود.
وی گفت: تعدادی از زنان منطقه نیز با استفاده از تسهیلات خانگی در این فصل به پخت و تولید شیره خرما که در اصطلاح محلی ‘دوشاب’ گفته می شود ، اشتغال دارند و فروش این محصول نیز رونق خاصی دارد.
وی افزود: تعدادی از باغداران نیز در ۲ نقطه ورودی قصرشیرین از سمت سرپل ذهاب و گیلانغرب ، محصول خرما را برای مسافرانی که قصد خرید دارند، عرضه می کنند.
شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت، دارای ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی است.

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :