به گزارش کلهرنیوز ، آتش سوزی در مراتع و جنگلهای حد فاصل اسلام آبادغرب و استان ایلام با حضور ۲۰۰ نفر از نیروهای مردمی بسیج و امدادی   پس از ۲۴ ساعت مهار گردید.

ابراهیم پیرویسی بخشدار حمیل  در این رابطه به خبرنگار ما گفت: آتش سوزی در منطقه بانه زار شقل بهار آب، حد واسط بخش حمیل شهرستان اسلام آبادغرب و شهر شباب از توابع شهرستان سرابله استان ایلام درعصر روز دوشنبه ۱۲ شهریور آغاز شد و پس از ۲۴ ساعت تلاش بی وقفه عوامل اطفاء حریق در ساعت ۲۰ شب گذشته سه شنبه ۱۳ شهریور حریق بطور کامل مهار گردید.

وی افزود: در اطفاء  این  آتش سوزی گسترده  بیش از ۲۰۰ نفر از نیروهای مردمی بسیج، ارتش، دهیاران، شورا ، هلال احمر، آموزش و پرورش،  منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، پرسنل بخشداری حمیل ، و همچنین نیروهای مردمی و ادارات تابعه شهر شباب از شهرستان سرابله به مدت ۲۴ ساعت فعالیت داشتند.

بخشدار حمیل با بیان اینکه علت حریق مشخص نمی باشد، گفت: در این آتش سوزی بالغ بر ۱۰۰هکتار  از مراتع جنگلی سوخته و تعدادی از درختان جنگلی هم آسیب دیده اند.

وی افزود: این آتش سوزی در کمتر از ۶ ساعت در شب دوشنبه ۱۲شهریور مهار گردید، اما بعلت وزش باد شدید بازهم آتش مجدد شعله ور شده و بعلت وزش شدید باد و صعب العبور بودن منطقه سطح ۱۰۰ هکتار از جنگل های منطقه را در بر گرفت اما با تلاش عوامل اطفاء حریق خوشبختانه این حریق در عرض ۲۴ ساعت مهار شد و شب گذشته تا صبح هم تعدادی از نیروهای داوطلب مردمی بعنوان کشیک در منطقه مشغول نگهبانی بودند تا خدای نکرده آتش مجدد شعله ور نشود./اسلام آباد خبر

تصاویر تکمیلی:

این خبر را به اشتراک بگذارید :