به گزارش کلهرنیوز  ، محمدرضا غلامی امروز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در دانشگاه علوم پزشکی حدود ۵ هزار دانشجو داریم که در مجموع با کارکنان می توان گفت ۱۶ هزار نفر با این دانشگاه ارتباط دارند که معاونت فرهنگی عهده دار کارهای فرهنگی دانشگاه است.

وی با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه دارای پرونده سلامت هستند، افزود: این یک نقطه قوت است و طی برنامه ای منسجم قصد داریم این مسیر را ارتقاء دهیم.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  به چگونگی اسکان دانشجویان اشاره و خاطر نشان کرد: تا سال گذشته برای دانشجویان از خوابگاههای خودگردان استفاده می کردیم که طی یک آسیب شناسی به بعمل آمد به این نتیجه رسیدیم که آنها را به صورت ملکی در آوریم که دانشجویان روزانه بتوانند از آنها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه برای اسکان دانشجویان پسر در حال حاضر هیچ مشکلی نداریم، گفت: حدود ۱۰۰ دانشجوی بین المللی داریم اگر چه در قبال تامین خوابگاه آنها هیچ تعهدی نداریم اما در راستای تامین رفاه حال آنها خوابگاه دانشجویان پردیس و بین الملل را نیز تامین می کنیم.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: در حال حاضر ۳ خوابگاه دانشجویی پسران با ظرفیت اسکان ۷۰۰ نفر در شهر کرمانشاه فعال است از جمله خوابگاه بوستان با ظرفیت ۴۷۰ نفر، شهید مفتح با ظرفیت ۱۰۰ نفر و شهید الوانی با بیش از ۱۰۰ نفر ظرفیت آماده پذیرش دانشجویان هستند.

وی افزود: حدود ۳ خوابگاه برای دانشجویان دختر نیز در نظر گرفته شده که ظرفیت پذیرش آنها حدود هزار نفر است.

غلامی از صرف هزینه ۲ میلیارد تومانی برای بازسازی خوابگاهها طی امسال خبر داد و تصریح کرد: سال گذشته ظرفیت پذیرش و اسکان یک هزار و ۴۰۰ دانشجو را داشتیم اما با تلاشهای صورت گرفته امسال آمادگی اسکان ۱۷۰۰ دانشجو را داریم.

وی به ظرفیت ۱۰۰ نفری دانشکده پرستاری سنقر اشاره کرد و افزود: این دانشکده امسال برای اولین بار جشن فارغ التحصیلی را برگزار خواهد کرد.

غلامی در ادامه از اقدامات انجام شده در جهت کمک رسانی به مناطق زلزله زده سخن گفت و بیان داشت: با هماهنگی اداره تغذیه دانشجویی، به مدت یک ترم تحصیلی دانشجویان آسیب دیده از خدمات تغذیه رایگان برخوردار خواهند شدند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اذعان داشت: همچنین در جهت تسهیلات بانکی و خدمات رفاهی به آسیب دیدگان اقدامات قابل توجهی صورت گرفت و صندوق رفاه قبول کرد که به طور ویژه به این دانشجویان کمک کند و موفق شدیم برای هر نفر مبلغ ۲ میلیون تومان عیدی و یک میلیون تومان وام تامین کنیم.

غلامی اظهار داشت: بر اساس آمارهای ثبت شده در سامانه، بیشترین ثبت نام در بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت با ثبت بیش از ۷ هزار اثر، به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اختصاص یافت.

وی یادآور شد: در حال حاضر در دانشگاه ۲۷کانون فرهنگی هنری، ۵ کانون مذهبی و ۲۶ کانون انجمن علمی داریم.

وی در ادامه از فعالیت ۱۴ نشریه دانشجویی و ۱۳ نشریه کارمندی در دانشگاههای استان خبر داد و بیان داشت: به منظور بالا بردن کیفیت نشریات به زودی خانه نشریات در استان کرمانشاه تشکیل خواهیم داد./مرصاد

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :