به گزارش کلهرنیوز ، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه درباره برنامه‌های کمیسیون امنیت ملی برای ورود به واقعه تروریستی اهواز، اظهار کرد: اعضای کمیسیون امنیت ملی فردا صبح به‌منظور حضور در مراسم تشییع شهدای این حمله تروریستی عازم اهواز هستند.

وی بابیان اینکه تشکیل جلسه و دیدار با خانواده شهدای این حمله تروریستی را نیز در دستور کارداریم، گفت: حرکتی که روز گذشته در اهواز صورت گرفت، حرکت تروریستی کور بود که اکثر کشورهای دنیا حتی آمریکایی‌ها نتوانستند محکومش نکنند.

نام عاملان جنایت اهواز در لیست تروریستی سازمان ملل قرار گیرد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه برای مقابله با چنین حرکاتی باید چند کار صورت بگیرد، تصریح کرد: رئیس‌جمهور باید در سازمان ملل حقانیت ملت ایران را این‌گونه مطرح کند که گروه‌های تروریستی که مسابقه گذاشته‌اند تا خود را عامل این جنایت معرفی کنند باید در لیست گروه‌های تروریستی سازمان ملل قرار بگیرند.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس تأکید کرد: به وزارت کشور هم توصیه می‌کنیم موافقت‌نامه‌های امنیتی دهه‌های ۱۹۹۰ و دو هزار میلادی را با کشورهای منطقه مورد بازبینی قرار دهند و حتی تلاش کنند آن را به سمت اجرا ببرند.

فلاحت‌پیشه بابیان اینکه معتقدم مسائل امنیتی برای همه کشورها فراتر از مسائل سیاسی است، گفت: کشورها می‌توانند با یکدیگر اختلاف‌های سیاسی داشته باشند، اما در مسائل امنیتی به‌صورت مشترک پیش بروند.

کشورهای منطقه مراقب خلأهای امنیتی باشند

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: نباید اجازه دهیم بحران در منطقه گسترش پیدا کند و خلأهایی شکل بگیرد که تروریست‌ها در آن فعال شوند. این تروریست‌ها امروز به ایران ضربه می‌زنند و روز دیگر به عربستان؛ لذا همکاری در مقوله تروریست برای کشورهای منطقه لازم است.

وی تأکید کرد: رئیس‌جمهور نام کشورهای متهم را در سازمان ملل مطرح کند.

سهل‌انگاری در جنایت اهواز مشهود است

فلاحت‌پیشه بابیان اینکه سهل‌انگاری در جنایت اهواز مشهود است، خاطرنشان کرد: قابل‌قبول نیست که یک عده تروریست تا هشت متری جایگاه رژه نیروهای مسلح حضور پیداکرده و اقدام به تیراندازی کنند و ۱۰ دقیقه صحنه را با تیراندازی آرام نگه‌دارند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: همایش بزرگ دفاع مقدس در تمام شهرهای کشور برگزار می‌شود، همایشی که مردمی – نظامی است. یعنی نمی‌توان آن را در هیچ پادگانی اجرایی کرد و خاص نظام دفاعی ملت ایران است که در خیابان و با حضور مردم شکل می‌گیرد./منبع: مرصاد

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :