به گزارش کلهرنیوز ،  سجاد ملایری در دیدار مدیر تامین اجتماعی اسلام‌آباد غرب که برای رفع مشکل بیمه و معوقات کارگران شرکت مانیزان این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: مراجعات و مطالباتی به حق کارگران شرکت مانیزان به دستگاه قضایی را داشتیم که یک از معوقات حقوقی خود و دوم از بیمه و دفترچه خدمات درمانی خود شاکی و گله‌مند بودند.

دادستان اسلام‌آباد غرب افزود: امروزه اگر شخصی مریض شود با هزینه‌های بسیار مالی و درمانی فشار روحی و روانی به خود و خانواده اش وارد می‌کند؛ تعدادی از این کارگران در مراجعاتی که به دستگاه قضایی داشتند از عدم پرداخت سه الی چهار ماهه حقوق خود گفته از عدم تعهدات بیمه به این دستگاه پناه آورده بودند.

وی ضمن اظهار ناراحتی از این شرایط، ادامه داد: در بحث به روز کردن حقوق کارگران و پرداخت معوقات آنان باید تمام تلاش‌ها صورت گیرد و مشکل الان جامعه حرف اول و آخر کارفرمایان است که کارگر بیچاره نه حق اعتراض دارد و نه اعلام درماندگی خود را چون از کار بیکار می‌شوند.

دادستان با اشاره به حمایت از بخش امهال تسهیلات، گفت: وام‌هایی که به کارگران پرداخت می‌شود برای آن تضمین‌هایی وجود داشته باشد.

وی متذکر شد: مدیران برای حل مشکلات به ادارات رجوع و به جلسات در یک مکان خاص بسنده نکنند و با مشکلات به صورت واقعی مواجه شوند.

 مدیر تامین اجتماعی اسلام‌آباد غرب نیز از در این دیدار به وضعیت صفر این سازمان اشاره و بیان کرد: ۴ هزار ۹۵۷ نفر در این شهرستان مستمری‌بگیر سازمان تامین اجتماعی وجود دارد.

علی‌حسن رحیمی با بیان اینکه ۳۲۸ نفر از این تعداد زیر پوشش بیمه بیکاری هستند، افزود:  قبل از اتفاق مانیزان هر ماه حداقل دستمزد با احتساب حق اولاد و مسکن به حساب آنان واریز می‌شد و سازمان تامین اجتماعی نزدیک به ۱۷ هزار و ۷۰۰ بیمه شده دارد که تقریبا جمعیتی بالغ بر ۴۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان را پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به بحث کارگران و معوقات آنان ادامه داد: طبق قراردادی که در مهرماه با اداره صنعت و معدن بسته شد قرار بر واریز مبلغ ۱۵ میلیارد تومان برای این معوقات بود و برای محکم‌کاری در کارگروهی در همین ماه کارفرما مجاب شد که مبلغ ۱٫۵ میلیارد تومان در فرصت زمانی ۲ ماه به مانیزان طبق مصوبه پرداخت کند.

رحیمی خاطرنشان کرد: منتظر این بازده زمانی برای تسویه حقوق کارگران خواهیم و در صورت عدم پرداخت اقدامات لازم به استان ارجاع داده خواهد شد، اما با تضمین به صبر و حوصله چند ماهه کارگران احتیاج است.

منبع:فارس

این خبر را به اشتراک بگذارید :