به گزارش کلهرنیوز ، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان و دانش آموزان گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری در جهان است که امریکا در آن هیچ نقشی ندارد و این مساله برای این کشور یک شکست بزرگ است که در طول ۴۰ سال گذشته نتوانسته حتی یک روزنه نیز در آن بیابد.
وی در ادامه با بیان اینکه آمریکا در همه دسیسه ها و جنایات جهانی دست دارد، اظهار داشت : قدرت آمریکا نسبت به ۴۰ سال پیش رو به افول است و هیمنه او در جهان ریخته شده و کشورهای دیگر با این کشور همراهی نمی کنند.
آیت الله علما، همچنین از کسانی که طرفدار مذاکره با آمریکا هستند، انتقاد کرد و گفت: این افراد با توجه به بدقولی و بدعهدی های آمریکا سیاست مداران و تحلیل گران خوبی نیستند، آمریکا امروزه در برابر مردم ایران خاضع است.
او با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری ، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را سیلی محکم به تمام جنایات و نقش مخرب آمریکا علیه مردم ایران دانست.
وی در ادامه با اشاره به راهپیمایی ۲۰ میلیونی مردم در اربعین حسینی گفت: همه قدرت ها در مقابل این نیرو و حضور سر درگم هستند و آن را حرکتی حکومتی می دانند در حالی چه کشوری می تواند این جمعیت عظیم را راه اندازی کند.
امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه درست است ، تحریم ها مشکلاتی را بوجود می آورد، ولی مانند زمان جنگ که سختی هایی داشت باعث نعمت های بزرگی همچون خودکفایی و استقلال اقتصادی، علمی کشور در زمینه های مختلف نیز خواهد شد.
آیت الله علما ، همچنین با اشاره به ولادت پیامبر اکرم (ص) در ماه ربیع الاول ، نبوت ، امامت و ولایت را از نعمت های برجسته خداوند برای بشریت نام برد.
او فلسفه وجودی بعثت پیامبران را هدایت انسان ها دانست و گفت: هدایت والاترین نعمات خداوند است که انسان بدون آن هیچ وقت به معاد و آخرت و دیگر مفاهیم کلیدی دست پیدا نمی کنند.
آیت الله علما ، در ادامه با ذکر حدیثی از امام رضا (ع) امامان معصوم را خلیفه خدا و جانشین پیامبران روی زمین دانست که کار هدایت انسان ها را بر عهده دارند و آنها صندوقچه اسرار علمی و هدایت خداوند هستند.
وی با اشاره به ۱۹ آبان روز جهانی علم برای صلح و توسعه گفت: جهان به این نتیجه رسیده است علم را در خدمت صلح و توسعه آبادانی قرار بدهد نه در خدمت جنایت و جنگ.
او در ادامه به ۲۴ آبان سال ۵۸ سالروز تثبیت قانون اساسی از سوی مجلس خبرگان رهبری و بلوکه شدن دارایی های ایران از سوی آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکا ۴۰ سال است که ایران را تحریم کرده ولی هیچگاه کاری از پیش نبرده است./ایرنا

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :