به گزارش کلهرنیوز ، هوشنگ بازوند امروز پنج شنبه در نشست شورای معادن که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، معادن قیر استان را فرصت مطلوبی برای توسعه استان دانست و اظهار داشت: باید امکانات لازم به منظور فرآوری قیر طبیعی در داخل استان فراهم شودچرا که خام فروشی برای استانهای دیگر سود به همراه دارد.

وی افزود: معادن استان ظرفیت بزرگی برای توسعه به خصوص در حوزه اقتصاد است اما متاسفانه تا کنون این ظرفیت و قابلیت نتوانسته در اقتصاد استان نقش‌آفرینی کند.

استاندار کرمانشاه یکی از دلایل این عدم نقش آفرینی معادن را نبود سرمایه گذار اعلام کرد و یادآور شد: سازمان‌های توسعه گرای وابسته به دولت می توانند در این زمینه وارد شده و فعالیت کنند که تا کنون این امر محقق نشده است.

بازوند تصریح کرد: انواع مختلف معادن سنگ از جمله سنگ لاشه، شن و ماسه، سنگ نما، معادن کوهی تا حدودی موفق عمل کرده است.

وی ادامه داد: شاید به دلیل بالا بودن هزینه اکتشاف معادنی همچون قیر طبیعی و خاک های صنعتی و نداشتن توجیه اقتصادی برای بخش خصوصی رغبت وارد شدن جهت انجام مطالعات را برای آنها را کم کرده است.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر تشویق هلدینگ‌های بزرگ اقتصادی جهت سرمایه‌گذاری برای بحث معادن، گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در معادن مشغول هستند که با فعال کردن معادن می توانیم این رقم را به حدود ۱۵۰۰ شغل برسانیم./مرصاد

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :