به گزارش کلهرنیوز به نقل از فارس، «محمد جواد ظریف»در گفت‌وگو با روزنامه فرانسوی «فیگارو» گفت: «روسیه شریک سیاسی و بازرگانی فوق‌العاده‌ای برای ماست و ما را درک می‌کند چرا که این کشور هم قربانی تحریم‌ها(ی آمریکا) است».

وی همچنین گفت که معتقد است که آمریکا تلاش می‌کند تا از کشورهای همسایه ایران بخواهد تا این کشور را بایکوت کنند اما این اقدامات کارایی ندارد.

ظریف درباره شرایط سوریه هم گفت که همکاری میان ایران، روسیه و ترکیه در شرایطی که هیچکدام از طرفین پیشتر برای دستاوردی برنامه‌ریزی نکرده بودند، نتیجه داشته است و تاکید کرد که همکاری این سه کشور با هدف بازگشت اتحاد در سوریه و پاکسازی تروریست‌ها صورت گرفته است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران همچنین گفت: «ایران متهم شده است که با اقدامات نظامی، سوریه را بحرانی کرده است اما در واقع همه‌چیز بر عکس است: ما خواهان راهکار سیاسی با انتخابات جدید هستیم که در جریان آن همه سوری‌ها از جمله پناهجویان بتوانند به صورت آزادانه دیدگاه‌ خود را بیان کنند».

ایران به همراه روسیه و ترکیه ضامنان آتش‌بس در سوریه هستند. اوایل ماه اکتبر «سرگئی وارشینیان» معاون وزارت خارجه روسیه از اقدامات نظامی ایران در راستای همکاری برای مبارزه با تروریسم تقدیر کرده بود.

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :