به گزارش کلهرنیوز ، هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مهمترین راهکارهای اندیشیده شده برای کاهش و رفع معضل قاچاق در استان ، فعال کردن کارگروه مرزی به منظور رصد دقیق فعالیت در مرزهاست.
وی ادامه داد: پیشنهادهایی نیز برای فعالیت هر چه بهتر این کارگروه ارائه شده تا با حرکت در مسیری مشخص جلوی قاچاق بی رویه بخصوص در حوزه سوخت و احشام گرفته شود.
بازوند ادامه داد: زمانی که شاهد قاچاق در مرزها هستیم معنایش این است که در آن سوی مرز منافع بیشتری برای برخی افراد وجود دارد که باید هنر به خرج داده و موضوع را مدیریت کنیم.
استاندار کرمانشاه همچنین از جذب سهمیه تشکیل تعاونی های مرزنشین خبر داد و گفت: با تشکیل این تعاونی، سهمیه سوخت در قالب آن ها انجام و افراد عضو می توانند در خصوص صادرات نیز اقدام کنند.
وی در ادامه با اشاره به تلاش های پلیس برای برقراری امنیت پایدار در جامعه، یادآوری کرد: امنیت پایه و زیربنای توسعه است و اگر می خواهیم از لحاظ اقتصادی خودکفا باشیم باید به بحث امنیت توجه کنیم.
بازوند ادامه داد: یکی از شاخص هایی که روند کسب و کار را بهبود بخشیده و می تواند در رشد اقتصادی تاثیرگذار باشد موضوع امنیت است.
استاندار کرمانشاه با اشاره به نیاز ۳۵ هزار میلیارد تومانی برای حل مشکل بیکاری، افزود: رفع این مشکل با منابع و اعتبارات دولتی امکان پذیر نیست، بنابراین چاره ای جز گرایش به بخش خصوصی و حضور سرمایه گذاران نداریم.
وی تصریح کرد: سرمایه گذار نیز به اولین چیزی که توجه می کند امنیت آن کشور، استان و منطقه است و اگر ببیند شرایط امنیتی مساعد است رغبت پیدا کرده و در این کار ورود پیدا می کند.
بازوند در پایان از تلاش ها و زحمات پلیس در راستای ایجاد امنیت پایدار قدردانی و ابراز امیدواری کرد این امنیت زمینه ساز حضور هرچه بیشتر سرمایه گذاران و بخش خصوصی در استان باشد./ایرنا

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :