به گزارش کلهرنیوز ، فرزاد ویسی روز چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته پژوهش و فناوری در دانشگاه رازی برگزار شد، اظهار داشت: هفته پژوهش امسال با شعار «پژوهش هدفمند، فناور ارزش‌ آفرین در خدمت تولید ملی» برگزار می شود.
وی با بیان اینکه در تقویم ۲۵ آذر به عنوان روز پژوهش و فناوری نامگذاری شده، گفت: از همین رو از سال ۷۹ تاکنون آیین های مرتبط با این روز در هفته آخر آذر ماه که به هفته پژوهش نام گرفته برگزار خواهد شد.
ویسی اضافه کرد: در استان ستادی در راستای برنامه های هفته پژوهش و فناوری تشکیل شده که استاندار کرمانشاه رییس آن را دارند و جانشین این ستاد برعهده رییس دانشگاه رازی و دبیری این ستاد برعهده معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی کرمانشاه به برگزاری کارگاه های آموزشی در کنار این نمایشگاه اشاره کرد و ادامه داد: بخش گسترده ای از پیشرفت ها و ثروت آفرینی ها در دنیا مرهون پژوهش و فناوری است و اگر ادعا کنیم که پژوهش زیربنای توسعه است گزاف نگفته ایم.
وی با بیان اینکه نیمی از درآمد ناخالص کشورها از پژوهش به دست آمده، اظهار داشت: در سالی که به نام تولید ملی نامگذاری شده به طور قطع نقش پژوهش در تولید ملی اهمیت دوچندان دارد.
وی از بهره برداری مرکز اسناد توسعه استان در فضایی مجزا به عنوان یکی دیگر از برنامه های این هفته یاد کرد و ادامه داد: علاوه بر برپایی کارگاه های آموزشی، شاهد برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه‌های آب، محیط زیست، آی تی و انرژی خواهیم بود.
این نمایشگاه از ۲۵ تا ۲۸ آذر ماه در کتابخانه مرکزی دانشگاه برگزار می‌شود./ایرنا

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :