به گزارش کلهرنیوز ، پیش از ظهر امروز در دفتر امام جمعه اسلام‌ آبادغرب با حضور امام جمعه و مسئول آستان قدس رضوی این شهرستان به ۱۶ نفر از ایتام، سادات و نیازمندان کمک نقدی صورت گرفت.

حجت الاسلام مهری امام جمعه شهرستان در این دیدار با اشاره به سخنان گوهربار  امام حسن عسکری (ع) که به ۲ خصلت سفارش شده یکی اعتقاد به خدای متعال و دیگری نفع رساندن به دوستان و آشنایان، گفت: حل مشکلات مردم بالاترین خصلت است.

حجت‌الاسلام محمد‌طه مهری با بیان اینکه حلقه وصل باشیم، ادامه داد: هر کسی به ازای وسع و توان در امور مادی و اجتماعی کمک‌ رسان مردم باشد.

وی به نعمت وجود امام رضا(ع) در کشور اشاره و بیان کرد:  آستان قدس رضوی در عرصه‌های مختلف برای نیازمندان، ایتام و سادات خدماتی را ارائه می‌دهد.

وی گفت: در جامعه امروز که برخی از مردم تنها با یارانه و یا با مستمری‌های نهادهای حمایتی زندگی می‌کنند، افرادی آبرومند وجود دارد که با وجود اینکه نیازمند کمک هستند، اما در سکوت و فقر زندگی می‌کنند.

وی اظهار کرد: آن‌ها حق بزرگی بر گردن ما دارند؛ حقی که هر انسان باید در طول سال مقداری از مال خود را به سادات پرداخت کند، اما این روزها با وجود اوضاع و احوال اقتصادی شاید کمتر به این امر توجه شود و سادات نیازمند در سکوت شهرها و روستاها با نداری روز را به شب سپری کنند./اسلام آبادخبر

این خبر را به اشتراک بگذارید :