به گزارش کیتکو نیوز ، موسسه کاپیتال اکونومیکس در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که قیمت جهانی هر اونس طلا تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی به ۱۳۰۰ دلار و تا پایان ۲۰۲۰ میلادی به ۱۴۰۰ دلار خواهد رسید.

به گزارش کلهرنیوز  به نقل از سایت طلا، بر اساس این گزارش تحلیلگران موسسه کاپیتال اکونومیکس اعلام کردند: افزایش ۵۰ دلاری قیمت طلا در هفته های اخیر نشانگر آغاز یک روند صعودی برای این فلز گرانبها در ماه های آینده خواهد بود.

به نظر می رسد متوقف شدن روند صعودی نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و کاهش ارزش دلار می تواند تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته باشد.

پیش بینی می شود فدرال رزرو تا اواسط سال ۲۰۱۹ اتخاذ سیاست های سختگیرانه پولی را متوقف خواهد کرد و در سال ۲۰۲۰ میلادی نیز نرخ بهره را کاهش می دهد.

به اعتقاد فعالان بازارهای بین المللی قیمت طلا در ماه های آینده به شدت تحت تاثیر سیاست های پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان و نوسانات ارزش دلار و شاخص سهام قرار خواهد داشت.

قیمت طلا در مسیر صعودی/ رکورد ۱۲۷۵ دلاری ثبت شد

قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز پنجشنبه با افزایش روبرو شده و به نظر می رسد قصد دارد سطح مقاومتی ۱۲۸۰ دلاری را پشت سر بگذارد.

به گزارش رویترز، نگرانی های مربوط به اوضاع رشد اقتصادی جهان و تعطیلی دولت آمریکا فشار زیادی را بر بازار سهام وارد کرده و این مساله تاثیر مهمی بر افزایش تقاضا و قیمت طلا داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با ۰٫۴ درصد افزایش به بیش از ۱۲۷۵ دلار رسیده است .

قیمت طلا روز گذشته برای لحظاتی تا ۱۲۷۹ دلار نیز افزایش یافت که این بالاترین رکورد از ۱۹ ژوئن بوده است.

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد میزان خرده فروشی در تعطیلات کریسمس آمریکا با رشد ۵٫۱ درصدی روبرو شده و به بیش از ۸۵۰ میلیارد دلار رسیده است که این بهترین رکورد در ۶ سال اخیر به شمار می رود.

تنها دو روز پس از اظهارات تند و انتقاد آمیز دونالد ترامپ علیه رئیس فدرال رزرو آمریکا، کوین هاست رئیس شورای مشاوران اقتصادی کاخ سفید تاکید کرد که شغل جرومی پاول رئیس فدرال رزرو هرگز با چالش روبرو نیست.

ترامپ پیش از این فدرال رزرو را تنها مشکل اصلی اقتصاد آمریکا ارزیابی کرده بود.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با ۲٫۰۵ درصد افزایش به بیش از ۷۹۰ تن رسیده است.

کدام فلز گرانبها بهترین عملکرد قیمتی را در سال ۲۰۱۹ خواهد داشت؟

نظرسنجی کیتکو نیوز نشان می دهد که سرمایه گذاران بین المللی برای سومین سال متوالی اعلام کرده اند که نقره می تواند بهترین عملکرد قیمتی را در بین فلزات گرانبها داشته باشد.

به گزارش کیتکو نیوز، در نظرسنجی امسال ۱۲۰۴ تحلیلگر و سرمایه گذار بین المللی شرکت کرده اند که از این تعداد ۵۲۴ نفر معادل ۴۳ درصد اعلام کرده اند که نقره بهترین عملکرد قیمتی را در بین فلزات گرانبها خواهد داشت.

بر اساس این گزارش طلا در رتبه دوم قرار دارد و ۴۰۷ نفر معادل ۳۴ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی به طلا رای داده اند. ۱۴۴ نفر دیگر معادل ۱۲ درصد نیز پیش بینی کردند که مس بهترین فلز گرانبها از نظر عملکرد قیمتی خواهد بود.

تنها ۶۹ نفر معادل ۶ درصد نیز اعلام کرده اند که پالادیوم بهترین عملکرد قیمتی را در سال جدید میلادی خواهد داشت. ۲۲ نفر معادل ۵ درصد نیز به پلاتین رای داده اند.

این در شرایطی است که نقره بدترین عملکرد را در بین فلزات گرانبها در سال ۲۰۱۸ داشته است. قیمت نقره از ابتدای امسال تاکنون ۱۳ درصد کاهش داشته است.

بهترین فلز گرانبها در سال ۲۰۱۸ میلادی پالادیوم بوده است. رشد تقاضای صنعتی و کمبود عرضه موجب رشد ۱۰ درصدی قیمت پالادیوم شده است.

در نظرسنجی سال گذشته تنها ۵ درصد تحلیلگران پیش بینی کرده بودند که پالادیوم بهترین عملکرد قیمتی را خواهد داشت.

بانک هلندی ای بی ان امرو پیش بینی کرده است که قیمت نقره در سال ۲۰۱۹ از مرز ۱۸ دلار فراتر خواهد رفت و میانگین قیمت آن به ۱۶٫۶۰ دلار خواهد رسید.

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :