به گزارش کلهرنیوز ، هوشنگ بازوند عصر شنبه در کارگروه اقتصاد مقاومتی استان که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: هفت هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از این مبلغ مربوط به اعتبارات عمرانی و پنج هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال نیز مربوط به اعتبارات ملی (خارج از سرفصل های دیگر) می باشد.
وی افزود: در بخش اعتبارات ملی نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد و در بخش اعتبارات عمرانی نیز ۱۰ درصد با رشد مواجه بوده ایم در حالی که میانگین رشد اعتبارات عمرانی سطح کشور کمتر از ۹ درصد بوده است.
بازوند همچنین از رشد ۲۵ درصدی اعتبارات جاری استان کرمانشاه در سال ۹۸ و نسبت به سال جاری خبر داد و گفت: در این خصوص رتبه دوم کشور را دارا هستیم.
استاندار کرمانشاه افزایش اعتبارات ملی و عمرانی استان کرمانشاه را در سایه تلاش های مدیران دستگاه های اجرایی و رایزنی های آنان با وزارتخانه های مربوطه دانست و ابراز امیدواری کرد این تلاش تا جذب کامل و صد درصدی اعتبارات ادامه یابد.

 سرمایه گذاری ۲۸۰۰ میلیارد تومانی برای آزاد راه همدان – کرمانشاه
وی در ادامه به اجرای طرح آزاد راه همدان- کرمانشاه – حمیل اشاره و اظهار کرد: با تلاش و مذاکرات فراوان توانستیم رضایت سرمایه گذار برای اجرای این طرح که به ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد را جلب کنیم.
بازوند گفت: این مهم در حالی اتفاق افتاد که برخی ها در فضای مجازی نسبت به اجرای این پروژه انتقاد کردند، افرادی که با انتقادهایشان عمدا قصد فراری دادن سرمایه گذاران را دارند.
استاندار کرمانشاه گفت: با وجود فعال بودن یک بزرگراه در مسیر کرمانشاه، به سختی توانستیم رضایت سرمایه گذار برای اجرای آزاد راه را جلب کنیم چرا که وی معتقد بود با وجود آن بزرگراه فعالیت وی توجیه اقتصادی ندارد.
وی ادامه داد: در اجرای این پروژه عظیم، همدانی ها خواستار این شدند که سرمایه گذار ابتدا قطعه کمربندی این شهر را اجرا و سپس به سمت کرمانشاه برود اما ما بر آغاز پروژه از سمت بیستون تاکید کردیم.
بازوند با بیان اینکه برای این بزرگراه ۲ مسیر وجود دارد، افزود: یک مسیر آن از همدان به سمت سنقروکلیایی است و مسیر دیگر از همدان به اسدآباد و سپس کنگاور که انتخاب آن برعهده سرمایه گذار خواهد بود و کرمانشاه در این امر نقشی ندارد.

 انتقاد از عدم تخصیص اعتبار به راه آهن کرمانشاه
مدیر ارشد استان در بخش دیگری از سخنانش تکمیل راه آهن کرمانشاه را برای استان و کشور حیاتی دانست و گفت: پروژه در مسیر کرمانشاه – اسلام آبادغرب در حال انجام است.
وی همچنین پس از دریافت گزارش از مدیرکل راه و شهرسازی در خصوص عدم تخصیص اعتبار به این پروژه در سال جاری گفت: این موضوع ضعف مدیران مربوطه را می رساند که نتوانسته اند اعتباری جذب کنند.
بازوند یادآوری کرد: بهتر بود این مسئله به استانداری اعلام تا در ملاقات هایی که با آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر راه و شهرسازی داشتیم موضوع را با آن ها در میان گذاشته و راه حلی پیدا می کردیم.
استاندار کرمانشاه تصریح کرد: پس از تعطیلی چند هفته ای راه آهن کرمانشاه انتقادهای زیادی وارد شد و امروز مسئولان این پروژه باید به مردم پاسخ بدهند.
وی همچنین از مدیرکل راه و شهرسازی خواست تا در جلسه آتی مسئولان مربوطه پروژه راه آهن کرمانشاه را نیز دعوت کند تا گزارشی از آخرین روند اقدام های انجام شده و همچنین علت عدم تخصیص اعتبار در سال جاری به این پروژه در مسیر کرمانشاه – اسلام آبادغرب را ارائه کنند.

 عدم پیشرفت پروژه بندرخشک کرمانشاه
بازوند در ادامه با اشاره به اینکه حدود هفت ماه از تصویب بندر خشک کرمانشاه می گذرد اما عملا هیچ کاری توسط متولی کارهای پروژه که اداره کل راه و شهرسازی است ، انجام نشده و پیشرفتی حاصل نشده است.
استاندار کرمانشاه ادامه داد: این در حالیست که استان های یزد و زنجان که تقریبا ایجاد بندر خشک در آن ها تصویب شد خیلی از کرمانشاه جلوتر هستند و کارشان را از مدت ها قبل آغاز کرده اند.
وی در پایان از مدیران استان خواست تا پروژه های مربوط به خود را به صورت جدی و شبانه روزی دنبال کرده و با وزارتخانه های مربوطه نیز هم افزایی و رایزنی لازم را داشته باشند./منبع :ایرنا

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :