به گزارش کلهرنیوز ،هدایت حاتمی روز دوشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان کرمانشاه در استانداری افزود: متاسفانه عده ای سودجو با سوء استفاده از افزایش قیمت ارز و اختلاف قیمت گوشت داخل با خارج کشور، به قاچاق دام زنده مبادرت می کنند و این موضوع باعث گرانی گوشت شده و مشکلاتی را برای مردم و به ویژه اقشار ضعیف و آسیب پذیر پدید آورده است.
او گفت: با توجه به اینکه کرمانشاه یک استان مرزی است، نظارت ها در زمینه نقل و انتقال دام زنده افزایش داده ایم و تلاش کرده ایم این حوزه را ساماندهی کنیم.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در ادامه گفت: کرمانشاه یکی از استان های تولید کننده دام است و برخی استان ها نیز گوشت مورد نیاز خود را از کرمانشاه تامین می کنند.
حاتمی افزود: استان کرمانشاه در زمینه تامین گوشت هموطنان ممانعتی ایجاد نمی کند اما در این پروسه باید مبدا و مقصد کاملا مشخص بوده و متناسب با سقف متداول در سال های گذشته باشد.
وی اضافه کرد: اگر بخش دولتی بتواند ۱۰ درصد از گوشت مورد نیاز بازار را تامین کند، امکان کنترل بازار و متعادل شدن قیمت ها، فراهم می شود و با این کار به اقشار آسیب پذیر نیز فشار کمتری وارد می شود.
او گفت: تلاش می کنیم سهمیه گوشت قرمز و مرغ بیشتری را از مرکز بگیریم اما همین میزان سهمیه فعلی نیز باید به شکل درستی توزیع شود و در مناطق حاشیه‌ای، کم برخوردار و در میان اقشار ضعیف توزیع گردد.
وی تصریح کرد: ظرفیت تولید گوشت قرمز و گوشت مرغ در کشور بسیار بالاست و اگر مشکلات موجود در زمینه روند تامین خوراک دام و نهاده ها مرتفع شود؛ هیچ مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.
او اظهار داشت: با متخلفین اقتصادی اعم از بخش خصوصی و دولتی برخورد قاطع می کنیم و از دستگاه‌های نظارتی خواسته شده متخلفین را به دادسرا معرفی کنند.
به گزارش ایرنا؛ در استان کرمانشاه چهار میلیون و ۶۵۰ واحد دامی و بیش از یک هزار و ۳۳۳ واحد دامپروری صنعتی شامل ۷۰۰ واحد مرغداری گوشتی صنعتی، ۱۷۶ واحد گاوداری شیری، ۱۸۱ واحد پرواربندی گوساله و ۲۱۹ واحد پرواربندی بره فعال است.
در این استان همچنین ۲۴ واحد مرغداری تخمگذار، ۱۳ واحد پرورش بوقلمون صنعتی، ۹ واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، ۲ واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شترمرغ و بیش از ۳۰۹ هزار کلنی زنبور عسل و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.
در استان کرمانشاه سالانه بیش از ۴۵۱ هزار تن انواع محصولات دامی شامل ۳۳۶ هزار تن شیرخام، ۳۶ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز، ۶۳ هزار و ۸۰۰ تن گوشت طیور، ۱۱ هزار و ۱۰۰ تن تخم مرغ و چهار هزار و ۸۳ تن عسل تولید می شود./ایرنا

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :