به گزارش کلهرنیوز ، محمدابراهیم الهی‌تبار در برنامه رادیویی صدا و سیمای مرکز کرمانشاه با اشاره به خدمات و اقدامات صورت گرفته در حوزه آسیب‌ها و مسائل اجتماعی استان کرمانشاه اظهار داشت: ۴۴۴ سازمان مردم نهاد در استان فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه سمن‌ها رقیب دولت نیستند، افزود: ما معتقدیم هر فعالیتی که توسط سمن‌ها انجام شود به دلیل اینکه داوطلبانه، از روی دغدغه‌مندی و مشارکت اجتماعی صورت می‌گیرد باکمترین هزینه انجام می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: سمن‌‌ها محور اصلی فعالیت‌های ما در حوزه مسائل اجتماعی هستند و در برخی از مسائل همچون پیشگیری از اعتیاد و درمان آن بار اصلی بر دوش سمن‌ها و نهادهای خصوصی است.

الهی‌تبار با اشاره به چالش‌های مهم کشور در مسائل اجتماعی ادامه داد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح کشور ۲۳ فعالیت و عنوان احصا شده است که پنج اولویت برای آن در نظر گرفته‌اند از جمله اعتیاد، طلاق، مناطق حاشیه‌ای و مفاسد اخلاقی.

وی یکی از مهمترین راهکارها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان کرمانشاه را بهبود فضای کسب و کار عنوان کرد و گفت: این اقدام می‌تواند در کاهش آسیب‌ها بسیار موثر باشد و برای این امر باید نقاط مثبت استان و ظرفیت‌های آن را برای جذب و ترغیب سرمایه‌گذاران از طریق رسانه‌های بیان کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه کاهش پنج درصدی بیکاری در استان را از مهمترین اقدامات در یکسال اخیر دانست و گفت: با نشان دادن این نقاط مثبت زمینه برای جذب سرمایه‌ها در استان فراهم می‌شود، اما با دید منفی تنها هزینه فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی را در استان افزایش می‌دهیم.

الهی‌تبار به اقدامات دیگر در زمین مسائل اجتماعی اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال ( ۹ماهه اول سال) ۳۴۰۰ نفر از متکدیان جمع آوری شده اند که ۵۰ درصد آنها تکرر تکدی گری داشته و پس از غربالگری در اختیار نهادهای حمایتی دستگاه قضایی و خانواده ها قرار گرفته اند./مرصاد

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :