به گزارش کلهرنیوز به نقل از ایرنا ؛ مجید یزدان پناه روز سه شنبه در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه به ریاست استاندار در سرسرای تدبیر استانداری افزود: میانگین کشوری هوشمندسازی کلاس ها در کشور ۲۶ درصد است که استان کرمانشاه در این زمینه جلوتر از میانگین کشوری است.
وی در ادامه گفت: اکنون ۹ هزار و ۶۰۳ کلاس درس شامل چهار هزار و ۱۸ کلاس درس روستایی و پنج هزار و ۵۸۵ کلاس شهری نیاز به هوشمندسازی دارد.
به گفته او، برای هوشمندسازی هر کلاس درس با حداقل تجهیزات حدود هشت میلیون تومان اعتبار مورد نیاز است که در مجموع برای هوشمندسازی کلاس های روستایی ۳۲ میلیارد و ۱۴۴ میلیون تومان و برای کلاس های شهری نیز ۴۴ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.
وی با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد کلاس های درس استان هوشمند است، گفت: تاکنون چهار هزار و ۱۵۱ کلاس در قالب یک هزار و ۵۵۶ مدرسه هوشمندسازی شده است و ۹ هزار و ۶۰۱ کلاس باقی مانده که هوشمند سازی شود.
او تعداد مدارس استان را سه هزار و ۳۷۲ مدرسه شامل ۲ هزار و ۲۵۱ مدرسه روستای و یک هزار و ۱۲۱ مدرسه شهری ذکر کرد.
او مجموع کلاس های درس استان را نیز ۱۳ هزار و ۷۵۴ کلاس اعلام کرد و گفت: از این تعداد چهار هزار و ۸۱۲ کلاس روستایی و هشت هزار و ۹۴۲ کلاس شهری می باشد.
به گفته او ، اکنون ۷۹۴ کلاس روستایی معادل ۱۶٫۵ درصد و سه هزار و ۳۵۷ کلاس شهری معادل ۳۷٫۸۴ درصد هوشمند شده است.
در این جلسه مقرر شد از محل اعتبارات آموزش و پرورش، نوسازی مدارس و استانداری در مجموع چهار میلیارد تومان به هوشمندسازی مدارس استان در سال ۹۸ اختصاص یابد.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۲۵ هزار دانش آموز و ۲۶ هزار فرهنگی دارد.

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :