به گزارش کلهرنیوز به نقل از ایرنا ، نیره پیروزبخت روز چهارشنبه در جلسه شورای استاندارد استان کرمانشاه با حضور استاندار در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه افزود: در قدم اول ما سوابق کاری ۱۵ شرکت معتبر و خوشنام را به دولت عراق دادیم که آنها در مرحله گزینش هستند و احتمالا از میان این شرکت ها سه مورد را گزینش نهایی می کنند.
او گفت: در سایه توافقات و مذاکرات زیادی که با دولت عراق داشتیم، موضوع استاندارد ایران و میزان کنترل و نظارت دقیق ما بر روی کالاها و خدمات را برای آنها تشریح کردیم و در نهایت به این موضوع رسیدیم که علامت استاندارد ایران را پذیرفتند.
او از همه تولیدکنندگان و ارائه دهندگان خدمات خواست از این فرصت خوب استفاده کنند و محصولات با کیفیت را به خارج از کشور صادر نمایند.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در ادامه سخنان خود با اشاره به تاکید استاندار کرمانشاه برای استقرار اداره استاندارد در مرز سومار گفت: باتوجه به اینکه سومار گمرک رسمی ندارد و در قالب بازارچه مرزی فعالیت می کند سازمان ملی استاندارد مجوز استقرار اداره در این بازارچه را ندارد.
پیروزبخت با بیان اینکه سومار یکی از بازارچه های فعال در زمینه صادرات کالا است، افزود: باتوجه به فعال بودن و اهمیت این بازارچه می توانیم یک شرکت بازرسی معتبر و خوشنام در این بازارچه مستقر کنیم تا امور مربوط به استاندارد را به صورت موقت انجام دهد و در زمانی که به گمرک رسمی ارتقا یافت می توانیم اداره استاندارد در آنجا دایر نماییم.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در ادامه این جلسه با تاکید بر اینکه قوانین استاندارد باید در همه بخش های کشور اجرایی شود، گفت: در راستای قوانین همه دستگاه های دولتی و خصوصی باید قوانین استقرار را رعایت و اجرایی نمایند.
پیروزبخت با بیان اینکه امروز در دنیا مقوله استاندارد از کالا و خدمات عبور کرده و وارد مباحث جدیدی از جمله جلوگیری از جنگ و خشونت، حقوق بشر، مسئولیت های اجتماعی شده است.
او به ورود سازمان ملی استاندارد ایران با همکاری ایزو به مقوله مبارزه با رشوه اشاره کرد و گفت: با کمک دادستانی و ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به این مقوله ورود کرده ایم.
وی با اعلام آمادگی سازمان ملی استاندارد برای ورود به همه بخش ها، گفت: از دستگاه های اجرایی دولتی و بخش خصوصی هم می خواهیم در هر موضوعی که نیاز به کمک دارند به ما اطلاع دهند.
او با اشاره به اینکه رابطه بین سازمان ملی استاندارد و دستگاه ها توسط قانون مشخص شده است، گفت: این سازمان وظیفه اجرایی ندارد و کارهای اجرایی را باید هر دستگاه مربوطه انجام دهد.
وی همچنین به پیشنهاد استاندار کرمانشاه در مورد لزوم بازنگری آئین نامه ۲۸۰۰ ساختمان نیز گفت: با شرایط جدیدی که داریم این بازنگری لازم است که باید با هماهنگی سازمان نظام مهندسی انجام دهیم.
وی با اشاره به اینکه ما نظارت جدی بر مصالح ساختمانی داریم، گفت: در برخی موارد مشکل از استاندارد مصالح نیست بلکه مشکل اصلی در عدم رعایت اخلاق حرفه ای در استفاده از این مصالح است که منجر به خسارت می شود.
او یادآوری کرد که کشور ما در برخی موارد از تقلب بیشتر رنج می برد تا از بی کیفیتی محصولات که باید جلو این تقلب ها را گرفت.
وی با بیان اینکه امروز در دنیا شاهد کاهش استانداردهای اجباری و افزایش استانداردهای اختیاری و تشویقی هستیم، گفت: ما هم باید در ایران به این سمت حرکت کنیم که تولیدکنندگان و ارائه دهندگان خدمات به صورت اختیاری محصولات و خدمات خود را استاندارد کنند.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به وقوع زلزله در استان کرمانشاه از تلاش های استاندار در مدیریت این بحران قدردانی کرد و گفت: ما کرمانشاه را به صورت ویژه می بینیم و از ظرفیت های استان در راستای تحقق اهداف خود استفاده می کنیم.
پیروزبخت افزود: در زمینه اعتبارات و تجهیزات و امکانات به استان کرمانشاه دریغ نمی کنیم و انتظار داریم از طرف استان نیز نگاه ویژه ای به سازمان استاندارد شود.

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :