به گزارش کلهرنیوز  ، هوشنگ بازوند صبح امروز جمعه در مراسم بزرگداشت سالروز ورود امام(ره) به ایران که در حسینیه گلزار شهدای کرمانشاه برگزار شد ضمن عرض تسلیت مناسبت ایام فاطمیه اظهار داشت: انقلاب ما ریشه در ایثار حضرت زهرا(س) دارد.

وی در ادامه حضور مردم در همه صحنه‌های انقلاب در طول این ۴۰ سال را یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب دانست و گفت: این نشان می‌دهد که مردم‌ خود صاحب انقلاب هستند و هر زمان احساس کردند تهدیدی متوجه کشور است پای کار آمدند و دست به کار می‌شوند و این با سایر انقلاب‌ها تفاوت دارد.

استاندار کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه ملت ایران بعد از انقلاب به صورت متوسط هر سال در یک ‌انتخاب شرکت کرده‌اند، گفت: در این انقلاب سرنوشت کشور را خود مردم انتخاب می‌کنند؛ ارج نهادن به رای مردم نیز یکی از دستاوردهای انقلاب است.

بازوند بیان داشت: امام(ره) همواره به مشارکت مردم در ساختن کشور تاکید داشت و صادر کردن فرمان تشکیل بسیج و ارتش ۲۰ میلیونی از دستاوردهای انقلاب در دوران دفاع مقدس بود.

وی گفت: ملتی که یک روز از ساخت سیم‌ خاردار هم‌ عاجز بود امروز یکی از مقتدرترین‌ سیستم‌های موشکی جهان‌ را در اختیار دارد و این خروج از وابستگی دفاعی و نظامی که ایران را به جزیره‌ای امن در جهان تبدیل کرده که این هم یکی از دستاوردهای انقلاب است.

بازوند همچنین احیای فرهنگ خودباوری در سیستم‌های اقتصادی را از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی ایران برشمرد و بیان داشت: احیای فرهنگ ایثار و شهادت که سرچشمه آن از عاشورای حسینی است ایران را در برابر بسیاری از تهدیدها و تقشه‌های شوم دشمنان پیروز کرده است.

استاندار کرمانشاه همچنین دفاع از محرومین و مستضعفین را سرلوحه کار امام راحل عنوان کرد و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز در تمام سیاست‌های ابلاغی خود توجه به محرومین و محرومیت‌زدایی را مورد توجه خود قرار داده‌اند.

وی عنوان کرد: با وجود تمام تحریم ها توانستیم در حوزه اقتصادی به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کنیم از جمله در حوزه گاز، پالایشگاهی و حفاری که این یک اتفاق نادر در جهان است.

بازوند ساخت منطقه پارس جنوبی در عسلویه را یک ‌پیشرفت بزرگ دانست و گفت: این یک کار تمدن‌سازی و فراتر از توسعه است که با نیروهای جوان این ‌مرز و بوم‌ به نتیجه رسیده است.

استاندار کرمانشاه همچنین از رتبه پنجم در بحث سدسازی، اقدامات عمرانی از جمله راه، گازرسانی و … سخن گفت و افزود: علی رغم اینکه دشمنان اسلام ۴۰ سال بر طبل ناکارآمدی نظام و مسئولان آن کوبیدند، اما می بینیم پیشرفت ما از کشورهایی مانند امارات و عربستان که مدعی هستند و هیچ پیشرفتی پشت ویترینی که ساختند ندارند، جلوتر هستیم.

بازوند افزود: امروز مطالبات دور افتاده ترین مردم روستانشین ایران کم بودن سرعت اینترنت است و این نشان از تحول ایران دارد.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: تحریمهای ناجوانمردانه در طول این چهل سال نه تنها آسیبی به این کشور وارد نکرد بلکه باعث شده است که جوانان و نخبگان ایران اسلامی، با همدلی و وحدت، مصمم تر از هر زمان دیگری در مسیر خودکفایی حرکت کنند.

بازوند بیان داشت: در دهه فجر امسال ۳ هزار و ۱۵۹ پروژه با اعتبار ۳۵۵۰ میلیارد تومان در استان افتتاح یا کلنگ‌زنی خواهد شد که ماحصل تلاش مجموعه مدیران و مسئولان و مشارکت مردم است.

وی در ادامه شوک زلزله را برای استان کرمانشاه تبدیل شدن تهدید به فرصت معرفی کرد و گفت: امروز پس از گذشت بیش از یکسال از این حادثه می‌توان گفت از ۳۷ هزار واحد احداثی حدود ۲۴ هزار مورد به اتمام رسیده که رقم قابل توجهی است.

استاندار کرمانشاه همچنین گفت: نرخ بیکاری استان که همواره با یک رشد صعودی مواجه بود با برنامه ریزی و طراحی سند اشتغال این رشد را کنترل کردیم و امیدواریم تا پایان سال ۹۷ نه تنها کنترل بلکه شاهد سیر نزولی آن باشیم./مرصاد

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :