به گزارش کلهرنیوز ، هوشنگ بازوند روز سه شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی آزادراه بیستون-کرمانشاه-حمیل با حضور وزیر راه و شهرسازی افزود: با کمک بانک‎‌ها کنسرسیومی شکل گرفته که اگر بخش خصوصی یا سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت‌های راه و شهرسازی ورود کند، بانک‌ها یک هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار او قرار خواهند داد و امیدواریم از این محل پروژه راه‌آهن کرمانشاه به خسروی هم شتاب بیشتری بگیرد.
بازوند همچنین گفت: در جریان زلزله‌های غرب کرمانشاه هزار و ۲۴۱ میلیارد تومان به حوزه زیرساخت های استان خسارت وارد شد که احتمال دارد ۷۰۰ میلیارد تومان آن در سال ۹۷ تخصیص پیدا کند و برای سال آینده هم از محل ماده ۱۲ قرار است ۵۵۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان دیگر هم به استان اختصاص پیدا کند.
وی افزود: با توجه به اینکه ۵۰ درصد این زیرساخت‌های خسارت دیده در حوزه راه و شهرسازی است از وزیر راه انتظار توجه و کمک به تخصیص این اعتبار مصوب را داریم.
استاندار کرمانشاه با تشکر از هیات دولت و رئیس جمهوری برای توجه ویژه به این استان و مناطق زلزله‌زده از انتخاب وزیر راه و شهرسازی قدردانی کرد و گفت: از زمان آغاز مسئولیت ایشان شاهد تسهیل‌گری در امور مربوط به حوزه وزارت راه و شهرسازی از جمله مسکن مهر هستیم که نمونه آن افتتاح بیش از یک هزار واحد در کرمانشاه بوده است.
بازوند از وزیر راه و شهرسازی خواست که پیگیر بازگشایی مرز خسروی باشد زیرا بسیاری از مقدمات آن فراهم شده و بازگشایی مرز به توسعه استان کمک شایانی می کند.
او گفت: امیدواریم از محل کمک‌های فنی و اعتباری در سال‌های ۹۷ و ۹۸ هر کدام ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های مرز خسروی دریافت کنیم که با توجه به کمبود فرصت جذب اعتبار، انتظار داریم هر چه سریعتر این مبلغ در اختیار استان قرار گیرد.
در سفر محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به استان کرمانشاه؛ هزار و ۱۸ واحد مسکن مهر، ۱۰ کیلومتر بزرگراه کرمانشاه – کامیاران، ۲/۵ کیلومتر بزرگراه قره بلاغ – سرپل ذهاب، هفت کیلومتر راه اصلی محور جوانرود – ثلاث باباجانی، ۲۵ کیلومتر بهینه سازی و آسفالت راه های روستایی، ۱/۱ کیلومتر راه دسترسی به مسکن مهر شرف آباد و ۲۵۰ متر پیاده راه خیابان حافظ شهرستان صحنه به بهره برداری می رسد.
از دیگر پروژه های راه و شهرسازی که در این سفر افتتاح می شود؛ کتابخانه «بان وره» شهرستان پاوه با زیربنای ۳۰۰ متر مربع، ساختمان انتقال خون شهرستان اسلام آبادغرب با زیربنای ۲۰۰ متر مربع، ساماندهی تپه چقا گاوینه اسلام آباد غرب با زیربنایی ۲۰۰ متر مربع (بافت فرسوده) است.
همچنین در ادامه سفر وزیر راه و شهرسازی به استان کرمانشاه عملیات اجرایی آزاد راه بیستون – کرمانشاه – حمیل – قازانچی به طول ۱۴۱ کیلومتر با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری ۱۵ هزار میلیارد تومان آغاز می شود./به نقل از ایرنا

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :