به گزارش کلهرنیوز به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، استان کرمانشاه روز گذشته و در پنجمین روز از دهه مبارک فجر با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی شاهد افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۶ پروژه در این حوزه بود.

در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی  به کرمانشاه گفته شد ۱۰۱۸ واحد مسکن مهر در استان به بهره‌برداری می‌رسد و وزیر راه در اولین برنامه تدارک دیده شده به صورت نمادین ساختمان اتباع استانداری را افتتاح کرد.

پروژه بعدی که قرار بود با دستور اسلامی عملیات اجرایی آن آغاز شود پروژه آزادراه بیستون – کرمانشاه – حمیل بود؛ پروژه‌ای که در فاز اول ۷۵ کیلومتر از آن قرار است احداث شود.

البته این پروژه که ۳۰ درصد اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومانی آن را قرار است دولت پرداخت کند واکنش‌هایی را در پی داشت؛ برخی معتقدند که این پروژه موجب تسهیل تردد مردم به سمت ایلام شده و برای استان کرمانشاه چندان منفعتی ندارد و هزینه این کار از جیب کرمانشاهی ‌ها پرداخت می‌شود، در صورتی که پروژه‌های بسیاری در حوزه راه استان کرمانشاه نیازمند تزریق این بودجه است.

ا

زیرسوال بردن خدمات چهل ساله انقلاب در کرمانشاه توسط نماینده اصلاح‌طلب مجلس!

در جریان سفر وزیر راه احمد صفری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس هم حضور داشت و وی در مراسم افتتاح این آزادراه با زیرسوال بردن خدمات چهل ساله انقلاب برای کرمانشاه، گفت که کرمانشاه زمان قبل از انقلاب استان پنجم بود و امروز در آخر قرار گرفته است!

بماند که مشکل اصلی استان کرمانشاه به امثال خود این نماینده و قدرت نداشته لابی‌گری و چانه‌زدن در بودجه‌‌‌بندی سالانه بستگی دارد و بخشی از عقب‌ماندگی‌های استان به آنها برمی‌گردد؛ اما طرح این مسائل آن هم در برنامه‌های دهه مبارک فجر و دلسرد کردن مردم از نظام چه معنایی دارد.

انتقاد وزیر از سرعت پایین قطار کرمانشاه

وزیر راه و شهرسازی بعد از آغاز عملیات اجریی این آزادراه به سمت ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه رفت تا مشکلات آنرا بررسی کند؛ ایستگاه راه‌آهن مثل همیشه خالی بود و رفت و آمدی بر خلاف سایر ایستگاه‌های کشور در آن جریان نداشت.

اسلامی بازدیدی هم از خط ریلی این ایستگاه داشت و وضعیت عمرانی آن را نقد کرد که چرا سرعتش پایین است و دلیل این موضوع را جویا شد.

اما وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفرش سری هم به بیمارستان پُر سر و صدای اسلام‌آبادغرب زد که در شب زلزله تخریب شد و با اشاره به انعقاد قرارداد با پیمانکار برای بازسازی این بیمارستان اعلام کرد که بر اساس قولی که داده شده تابستان سال آینده این بیمارستان به بهره‌برداری می‌رسد.

ا

بعد از بازدید از این بیمارستان، اسلامی راهی شهرستان سرپل‌ذهاب شد؛ وی از مسکن مهر سرپل ذهاب که یکسال بعد از زلزله هنوز یک واحد از آن ساخته نشده بازدید کرد و بعد در جمع خبرنگاران حاضر شد و به ارائه توضیحاتی پرداخت.

وزیر راه و شهرسازی اما در مورد موضع تامین زمین برای ساخت واحدهای مستاجران پاسخگو نبود؛ موضوعی که مشکل بزرگ بیش از ۳۰۰۰ خانوار سرپل‌ذهابی است که اکثر آنها هنوز در چادر زندگی می‌کنند.

افتتاح بزرگراه ۲٫۵ کیلومتری!

بزرگراه ۲٫۵ کیلومتری سرپل‌ذهاب-قره‌بلاغ هم یکی از پروژه‌هایی بود که وزیر راه و شهرسازی آن راه افتتاح کرد!

ا

افتتاح سالن تجاری پایانه مرزی پرویزخان هم از دیگر برنامه‌های این سفر بود که البته وضعیت نابه‌سامان این مرز و آسفالت نبودن آن به شدت مورد انتقاد همه از جمله وزیر راه و حتی استاندار کرمانشاه قرار گرفت؛ البته انتقاد استاندار هم جالب بود به عنوان کسی که مدیر ارشد استان است از چه کسی طلبکار است؟!

اما بازدید از مرز خسروی و حضور در شورای اداری استان کرمانشاه که در نقطه صفر مرزی برگزار شد پایان برنامه‌های یک‌روزه وزیر راه بود.

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :