به گزارش کلهرنیوز ، سی و نهمین دوره رقابت‌های جام جهان پهلوان تختی در اوزان دهگانه که از روز گذشته با رقابت کشتی‌گیرانی از ۹ کشور خارجی و همچنین کشتی‌گیران ایرانی آغاز شده امروز با مشخص شدن نفرات برتر به کار خود پایان داد.

در پایان تیم ایران به عنوان قهرمانی دست یافت و تیم های آذربایجان و قرقیزستان به ترتیب دوم و سوم شدند.

در این رقابت‌ها در وزن ۵۷ کیلوگرم با غیبت نمایندگان ایران و رقابت احمت دومان از ترکیه و میخایل ایوانف از روسیه نهایتا نماینده روسیه به مدال طلا رسید.

در وزن ۶۱ کیلوگرم هم این نماینده قرقیزستان یعنی ژولدوشبیکوف بود که توانست از سد احمدنبی گوارزاتیلوف حریف آذربایجانی خود بگذرد و به مدال طلا دست یابد.

برند رقابت بین حاجی مراد گادیف از آذربایجان و رضا افضلی از کرمانشاه هم نماینده بااخلاق تیم کرمانشاه بود که در وزن ۷۴ کیلوگرم به این عنوان رسید.

در وزن ۷۹ کیلوگرم باز هم این بهمن تیموری کشتی‌گیر شایسته کرمانشاهی بود که توانست با عبور از سد جبرییل حسن اف قهرمان جهان و المپیک به مدال طلای این دوره از رقابت‌ها را کسب کند.

کامران قاسم پور از سد احمد بذری گذشت در ۸۶ کیلوگرم و به مقام اول رسید.

ارشک محبی دیگر کشتی‌گیر توانای کرمانشاهی نیز در وزن ۹۲ کیلوگرم توانست حریف ایرانی خود محمدجواد ابراهیمی را شکست دهد و گردن‌آویز طلایی را از آن خود کند.

اما در سنگین‌وزن هم این پهلوان کرمانشاهی یداله محبی بود که توانست با شکست دادن امیر محمدی خوش‌رنگ ترین مدال این دوره از رقابت‌ها را از آن خود کند.

کرمانشاه میزبان هم با دو مدال برنز توسط حامد رشیدی و محمدجواد حمیدی، یک نقره رضا افضلی و سه طلای بهمن تیموری، ارشک محبی و یداله محبی درخشید و این تعداد از مدال در تاریخ جام تختی برای استان کرمانشاه در یک تورنمنت بی سابقه است.

رده بندی انفرادی این مسابقات به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: ۱- میخائیل ایوانوف (روسیه) ۲- احمت دومان (ترکیه) ۳- رضا اطری و غمزات حاجی خالیدوف (مجارستان) ۵- نادر حاج آقا نیا و سمانبیکوف (قرقیزستان)
۶۱- کیلوگرم: ۱- اولوبک ژولدوشبیکوف (قرقیزستان) ۲- احمدنبی گوارزاتیلوف (آذربایجان) ۳- میرجلال حسن زاده (آذربایجان) و بهنام احسان پور ۵- مجید داستان و ایمان صادقی
۶۵ کیلوگرم: ۱- ارنازار آکماتالیف (قرقیزستان) ۲- گئورگی روازیشویلی (گرجستان) ۳- امیر محمد یزدانی و عبدالرزاق اف (قرقیزستان) ۵- پیمان بیابانی و مرتضی قیاسی
۷۰ کیلوگرم: ۱- یونس امامی ۲- میثم نصیری ۳- مهدی یگانه جعفری و صفا آکسوی (ترکیه) ۵- فرهاد نوری و اسلام اروزبکوف (قرقیزستان)
۷۴ کیلوگرم: ۱- حاجی مراد گادجیف (گرجستان) ۲- رضا افضلی ۳- خاچاطور پاپیکیان (ارمنستان) و حامد رشیدی ۵- الکساندر هریهاروویچ (بلاروس) و شماگی تودویا (گرجستان)
۷۹ کیلوگرم: ۱- بهمن تیموری ۲- جبرئیل حسن اف (آذربایجان) ۳- محمدجواد حمیدی  و علی سوادکوهی ۵- سجاد غلامی و نصیراف (قرقیزستان)
۸۶ کیلوگرم: ۱- کامران قاسم پور ۲- احمد بذری ۳- مرصاد مرغزاری و عثمان گوجن (ترکیه) ۵- مسعود مددی و حسین خداکرمی
۹۲ کیلوگرم: ۱- ارشک محبی ۲- محمدجواد ابراهیمی ۳- شریف شریف اف (آذربایجان) و حسین شهبازی ۵- محمدحسین فیروزپور و شامیل زوبایروف (آذربایجان)
۹۷ کیلوگرم: ۱- علیرضا گودرزی ۲- نورماگومد گادجیف (آذربایجان) ۳- دانیال شریعتی نیا و حامد طالبی زرین کمر ۵- نورداولتوف (قرقیزستان) و ماگومد موسی یف (قرقیزستان)
۱۲۵ کیلوگرم: ۱- یداله محبی ۲- امیر محمدی ۳- امین طاهری و آندرانیک گالستیان (ارمنستان) ۵- الکسی ژورژولیانی (گرجستان) و علیرضا گرزبر

/به نقل از مرصاد

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :