به گزارش کلهرنیوز به نقل از ایرنا ، هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان کرمانشاه در پایانه بین المللی مرز رسمی پرویزخان افزود: صادرات امسال از مرزهای استان کرمانشاه رشد قابل قبولی داشته و در مجموع از سهم هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلاری صادرات از مرزهای کشور، ۳۲ درصد آن از کرمانشاه انجام شده و با ایحاد زیرساخت ها این میزان به ۵۰ درصد می رسد.
وی اظهار داشت: در شرایط تحریم ، مرزها برای یک ما فرصت است و همه باید از آن استفاده کنیم و ماحصل آن افزایش تولید و ایجاد اشتعال و رونق اقتصادی ملی است.
استاندار کرمانشاه ادامه داد: اگر ما از مدیران توقع حل مشکلات را داریم در واقع دغدغه رونق اقتصاد ملی را داریم و انشالله با اجرایی شدن طرح جامع توسعه پرویزخان شاهد اجرای زیرساخت های مرز رسمی باشیم و این یکی از مطالبه های جدی ما است.
وی با بیان اینکه صادرکنندگان، مطالبات درست و به حقی دارند و برای برآورده کردن آن ها با جدیت تلاش خواهیم کرد، گفت: باید زمینه بهره گیری از توانمندی های بخش خصوصی برای توسعه زیر ساخت های مورد نیاز مرز پرویزخان فراهم شود.
بازوند اظهار داشت: امروز عملیات اجرایی طرح جامع توسعه پرویزخان در مرحله اول با ۳۴ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد و امید است شاهد رشد فزاینده صادرات باشیم.
عملیات اجرایی طرح جامع گمرک پرویزخان با حضور رئیس کل گمرک کشور؛ استاندار کرمانشاه و نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه آغاز شد.
روزانه به طور میانگین ۸۰۰ تا یک هزار و ۲۰۰ دستگاه کامیون کالا از مرز رسمی پرویزخان و ۳۰۰ تا ۴۰۰ دستگاه کامیون کالای ترانزیتی از مرز خسروی این شهرستان به عراق صادر می شود.
مرز رسمی پرویزخان روزانه شاهد حجم بالایی از ترانزیت کالاهای صادراتی، تانکرهای سوختی، تردد مسافران و گردشگران به اقلیم کردستان عراق است.
پایانه مسافری و تجاری پرویزخان در زمینی به وسعت ۱۴ هکتار احداث شده است.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت و در اختیار داشتن ۲ مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی، دارای ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق است که کانونی برای انجام مراودات تجاری و اقتصادی بین ۲ کشور است.

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :