به گزارش کلهرنیوز  ، فضل الله رنجبر صبح امروز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه جهاد کشاورزی در جذب تسهیلات اشتغال روستایی عملکرد خوبی داشته است، اظهار داشت: البته اینکه جهاد کشاورزی بیشترین زمینه های شغلی را به خود اختصاص داده یک نقص محسوب می شود و سوال اینجاست که چرا میراث فرهنگی، حوزه خدمات شهری، گردشگری و صنعت کمتر از این سهم را دریافت کردند.

فرماندار کرمانشاه افزود: اگرچه حوزه فناوری به تازگی وارد این عرصه شده است اما باید بیشتر به سمت جذب تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری پیش بروند.

وی بیان داشت: باید سعی شود برای کارهای خدماتی از این تسهیلات بیشتری استفاده شود و همچنین در بخش خدمات گردشگری تلاش و کوشش بیشتری شود.

رنجبر با بیان اینکه در حوزه خدمات و صنایع تبدیلی باید با همفکری بیشتر به این موضوع توجه شود، گفت: در بحث زلزله برای ماهیدشت و کوزران ۱۴ طرح داشتیم که ۵۰۶ پرونده را در این راستا تشکیل شده و تاکنون۷۴ پرونده با اشتغال ۱۲۶ نفر پرداختی داشته‌ایم.

وی افزود: ماهیدشت و کوزران استعداد و جذب تسهیلات ۶ درصدی را بدون در نظر گرفتن رسته های شغلی دارند که باید از سرمایه‌گذارانی که در این زمینه فعالیت دارند حمایت کنیم.

فرماندارکرمانشاه یادآور شد: تاکید می‌کنم مسئولان شهرستانی در مرکز استان با مدیران استانی همفکری داشته باشند تا ثبت سامانه رصد به درستی صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون ۲۶ درصد ثبت سامانه رصد داشتیم که این آمار بسیار کمی است و باید به دنبال چرایی آن باشیم.

رنجبر گفت: باید سعی کنیم هر اشتغالی که در بخش‌های مختلف ایجاد شده در سامانه رصد ثبت شود.

فرماندار کرمانشاه با تصریح اینکه وضعیت استان کرمانشاه در موضوع جذب تسهیلات اشتغال روستایی بسیار خوب بوده است، بیان داشت: امیدواریم اهتمامی که در سال ۹۷ در این راستا بوده برای سال ۹۸ هم وجود داشته باشد.

رنجبر ادامه داد: شهرداری کرمانشاه می تواند در مقوله اقتصاد شهری برای ایجاد اشتغال از طریق ایجاد بازارچه ها و تجارت با همکاری اتاق اصناف بسیار موفق عمل کند.

وی یادآور شد: در حوزه بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت در زمینه تجارت الکترونیکی سبز آماده است و می‌تواند کارهای زیادی در این راستا انجام دهد تا برای ایجاد شغل های جدید وارد این عرصه شویم.

وی کرمانشاه را دارای ظرفیت خوبی در راستای گردشگری دانست و گفت: با ساماندهی اغذیه فروشی ها در اماکن گردشگری می توان شغل های بسیاری ایجاد کرد.

رنجبر یادآور شد: کرمانشاه در جذب تسهیلات حمایتی وضعیت خوبی ندارد و لازم است کمیته امداد و سازمان بهزیستی در این راستا باید تمام همت خود را به کار گیرند.

منبع:مرصاد

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :